Leva eller dö?

Jag tycker det låter som om hunden skulle få ett nytt, jätteroligt liv och vara jätteglad över det! Med sin gamla husse kanske livet inte alltid var SÅ spännande, omän trevligt och bra på alla sätt och vis. Den kanske varit sjövild för att den haft tråkigt och äntligen fått lite liv i luckan? Låter som en kul hund, tycker jag :-) Jagar ni själva eftersom ni har Finnspets? Eller Finnstövare eller vad det nu är?
Visst är det så! Precis så!
Finsk lapphund har vi... Bara till mys och sällskap!

Även om han är en hund , låter inte så smakligt i mina öron =/
Men angående hunden , är det en stabil hund så klarar den en flytt utan problem, tio år är ingen ålder för många hundar.
Angående dina känslor om att ta hunden kan inte jag svara på, men hunden borde klara den flytten :)
Smakligt - nej kanske inte. Men i mitt jobb har jag många gånger bestämt att ett djur ska sluta sina dagar av olika anledningar. Och har åsikten att en häst eller hund lider Inte av att Man tar bort den- men kan lida när den lever.

Smakligt - nej kanske inte. Men i mitt jobb har jag många gånger bestämt att ett djur ska sluta sina dagar av olika anledningar. Och har åsikten att en häst eller hund lider Inte av att Man tar bort den- men kan lida när den lever.
Är det inte skillnad på jobb och en hund man själv ska äga kan jag tycka ? Ska man ta övet en hund bör man ha intresset för det tycker jag i övrigt håller jag med andra här att en hund ofta klarar en omplacering utan men.

Är det inte skillnad på jobb och en hund man själv ska äga kan jag tycka ? Ska man ta övet en hund bör man ha intresset för det tycker jag i övrigt håller jag med andra här att en hund ofta klarar en omplacering utan men.
Klart det är skillnad. Det är väl lite det jag märker. Nu har jag inte gått in på detaljer angående detta och det var inte min mening med tråden heller:)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 147
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 030
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka