Lettiskt halvblod

A

Ajano

Jag har ett lettiskt halvblodssto och hon är den mest underbara häst jag någonsin haft. Jag skulle vilja få reda på mer om hennes stam, har lettiskt reg.bevis och svenskt pass, men finns det någon som vet hur man kan komma i kontakt med lettisk avelsförening eller vad det nu kan heta där?

Skulle så väldigt gärna vilja veta mer om hennes föräldrar, om dom har fler avkommor och vad de har presterat mm. Helst skulle jag vilja åka dit och titta på dom, men då måste jag ju veta mer först.
Någon som har nån idé? :confused:

Mamman heter Luga och pappsen heter Mustangs, och mitt sto heter Mona.

Sv: Lettiskt halvblod

Det finns en hingst som heter Mustangs född 1981, är det "din" Mustangs? Vet du vad morfar till din häst heter?

skriv till vendelay här på buke hon har lettiskt varmblod (haft han på foder) hon har lite kontakter så.

mvh

Nu har jag tagit fram hennes stamtavla pappan heter Mustangs H 159, kan det vara honom du har hittat? Morfar heter Grauds L 877.
Det är ju så dumt när man inte kan lettiska, förstår ju inte vad det står. Har frågat en kompis som är ryss, men tydligen är det inte samma sak som ryska, för hon förstod ingenting.

Då har vi samma Mustangs och om min stam stämmer är han
e. Menuets 1106 ( e.Goldfiss 131 u.Burtniece 1381 )
u.Grãcija 2587 ( e.Mailis 904 u.Guste 1755 )

Här är en bild på en släkting till din pålle.
Frusta född 1998 e. Fans 1225 - Akots 1201 - Mustangs 159

frusta.jpg

Senast ändrad av en moderator:

En annan släkting till din pålla. Groms morfar var helbror med din hästs pappa.

Groms.3.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Övr. Barn Hej! Jag skriver här för jag skulle vilja ha råd hur en anhörig (mamman) ska göra, eller var hon kan söka hjälp. Hon är separerad och...
Svar
15
· Visningar
1 734
Senast: Luff
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka