letar hingst till mitt ponny sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pia-Moni
  • Startdatum Startdatum
Sv: letar hingst till mitt ponny sto

Har bestämmt nu att ha Little Robin, då jag har varit och kollat på honom i dag.
Å han var en riktigt gosig och charmig ponny med alla egenskaper jag letar efter. Helt cool lung vid ston. släpptes i en paddock med ett hemma uppsatt stängsel med 1 tråd och han var inte alls inresserad av ston som stod brevid och kolla , var med intresserad att vara med oss och gnaga på allt han såg (han tappar tänder )

så det blir han.

Little Robin

r8.jpg

Pia-moni

62048_1220993332.jpg

Vad tror ni ? :)

Har bestämmt nu att ha Little Robin, då jag har varit och kollat på honom i dag.
Å han var en riktigt gosig och charmig ponny med alla egenskaper jag letar efter. Helt cool lung vid ston. släpptes i en paddock med ett hemma uppsatt stängsel med 1 tråd och han var inte alls inresserad av ston som stod brevid och kolla , var med intresserad att vara med oss och gnaga på allt han såg (han tappar tänder )

så det blir han.

Little Robin

r8.jpg

Pia-moni

62048_1220993332.jpg

Vad tror ni ? :)

Vem är Little Robin? Var är han godkänd? Vilken Ras?

welsh är han. Han är bara licencierad. men ska försöka komma med i kvalitesboken i år då han blir 3 år. du hittar han på welsh föreningens hemsida :)

Senast ändrad av en moderator:

Kvalitetsboksvisningen har varit för i år, visades han då? Han ser söt ut.

jaha okej, då vet jag faktiskt inte. ska fråga ägaren. :) Om ingen annan vet ..

,.,.,.,.,.,.

,.,.,.,.,.,.

Fast kvalitetsboken för welsh är något annat än kvalitetstävlan och treårstest. Det motsvarar (ungefär) hingstpremiering för andra raser

det var visst nästa år han skulle visas :) så han kommer vara licencierad tills dess .

Personligen skulle jag aldrig lägga en oanvänd hingst på ett oanvänt sto utan istället använda mig av en hingst som redan visat vad han lämnar.
Som hingstägare skulle jag undvika att ta emot maiden ston till en unghingst. Dels för att han ska lära sig av ett väl "inkört" sto men även för att se vad han lämnar med ston som redan visat vad hon lämnar för avkommor.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 218
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 000
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka