Leta hund , för höga krav ?

Sv: Leta hund , för höga krav ?

Borde ja, men våra åsikter går rätt mycket isär på kvällarna :crazy:
Efter att ha gått på kvällsdagis i 2 års tid så är inte han så pigg på att lägga sig vid 8. Vi jobbar med detta men har lång bit kvar.

Med hanen hade jag en enorm tur! Jag valde ut en uppfödare som hade tik(ar) i mitt tycke, med fina linjer. Hon hade parat sin bästa tik just då, med en jättefin hane med lika bra linjer. Så jag fick valp rätt fort då :)

Tiken fick jag vänta på i 1 år ungefär. Men hon är också precis allt jag vill ha!

Oj, det gick rätt snabbt egentligen med båda två.

Det är därför jag börjar kolla runt redan nu, för att ha tid på mig.
Har fått svar ifrån en av uppfödarna och det är osäkert om hon ska para sin tik nästa år eftersom hon har planerat in 2 kullar med andra raser som ska prioriteras först. Fick rådet att följa hennes hemsida och se om det blir någon bassetkull, så jag var välkommen tillbaka för kontakt om hon tar någon kull. Känns bra, hon verkade komma ihåg mig :D

*kl*

Nu vill jag gärna ha råd och tips på smidiga småhundar men som inte är långhåriga eller krävande pälsvård. Dessutom ska det vara en mer "soff-potatis hund" än ett energiknippe.

Passar systers 2 hundar (jack russel och papillon) och just nu tycker jag att det är en lämplig storlek. Men just dessa 2 raser vill jag inte ha själv.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 574
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 125
Senast: machafuko
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
14 550
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka