Sv: Leta fodervärd men ändå fundera på försäljning:S
Sälj.
Jag lånade ut min häst, hon fick mat men fodervärden betalade inte försäkringen och flyttade henne utan att informera mig. Tänk om hon kört hästen 100 mil bort?
Jag fick barn för 9½ månad sen. De gick jätte bra att ha hästen de första 2 månaderna för då sov min son på dagarna så jag kunde rida när han låg i vagnen. Min häst tyckte dock de var skittrist att bara gå på ridbanan.
Lånade ut henne och hämtade hastigt hem henne efter 5 månader. Då var min son 7 månader och jag åkte till stallet efter att sambon kom hem. Vilket resluterade i att när sambon kom hem så käka vi snabbt middag och sen åkte jag och när jag kom hem sov hela familjen.
Hästmässigt funkade det ju jätte bra. Men för mig är familjen viktigare.
Jag satt igång henne och tävlade lite. Besluta mig för att försöka sälja men hon visa reaktion på böjprovet så nu går hon på bete medans vi köpt hus och flyttat! Hästen kommer hit om 1 månad och då bär de till atg för undersökning sen kommer jag försöka sälja henne till våren. Och skaffa medryttare under vintern.
Vi ses ju knappt nu när jag är hemma om dagarna, FP dagarna räcker inte i evigheter och de går dessutom åt fler dagar eftersom jag har hästen. Så jag kommer börja jobba 4 månader tidigare än planerat och ska då hinna med ett jobb också!
Det funkar som sagt, men det är tufft, jag pallade det inte och vart jätte depremerad och var under en period även tvungen att äta sömntabletter och ångestdämpande för jag aldrig fick ro att varva ner.
Då har jag säkert världens snällaste unge, börja sova hela nätter när han var 2 veckor. Aldrig vart problem med maten eller ont i magen och han har aldrig vart gnällig osv.