Leta efter stallplats eller häst först?

Sv: Leta efter stallplats eller häst först?

Nu har jag nästa en boxplats :) men jag har inte börjat provrida hästar, jag har bara ringt på två och en av dem var redan såld.

Hej:)När jag skulle köpa häst så hittade jag stallplatsen först och sedan hästen. Det är ganska skönt att veta att man får ha sin häst i närheten där man bor och framför allt att den har någonstans att bo.
Lycka till!:D

KL

Jag skulle leta stallplats & häst parallelt till att börja med.
När du hittar en stallplats du vill ha skulle inte jag ha väntat utan tagit den direkt, det är ju alltid bättre att ha stallplatsen klar!
Hittar du en häst innan du får stallplats får du väl försöka prata med ägaren och förklara din situation. När du hittar en stallplats du vill ha skulle inte jag ha väntat utan tagit den direkt, det är ju alltid bättre att ha stallplatsen klar!

Lycka till:)

det kan även vara bra att kolla vad det har för rutiner i de olika stallen, vad gäller vid utsläpp, intag, lunchfodringar osv. Turas de om måste ju ju vara beredd på att åka upp vid bestämda tider, ev. även mitt på dagen.
Jag hade en stallplats redan innan jag tog hem hästen, där jag hade honom i ett halvår ungefär, innan jag flyttade till de stallet jag önskade ha honom i.

tycker du ska fixa stallplats innan, att åka runt o provrida under tiden gör väl inget, kan ju säga att drömhästen är den man allra sist trodde det skulle vara! lycka till :)

de e bäst att leta lite samtidigt men jag skulle nog söaka stallplats först för tänk om du hittar drömhästen och allt är perfekt men sen så kan du inte köpa den pga att de inte finns stallplats förens om två månader! jag ska få foderponny nf från ett stuteri finns 4 att välja mellan men alla är uthyrda (förutom 1 eller 2 av) men de e inte säkert att de kommer behålla den. min mamma hadde häst i ett stall förut och där vill vi komma in men just nu är de fullt och ingen planerar att flytta så vi letar plats i lite andra stall sålänge som man kan ha ponnyn i tills stallplatsen blir ledig. flummit inlägg hoppas du fattade nått!:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 849
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31