Hur tar ni hand om era hästars hovar nu på höst/vintern när det varit så lerigt ute? Jag tycker att min pålles hovar börjar se lite rötiga ut, har varit inne på klinik och kollat tänderna på honom och då frågade vi om hovarna, veterinären trodde först att det var lite röta men sen sa han att det inte var det
utan att de kunde bli så när det var blött ute i markerna...
Har ingen bild att lägga ut men jag ska försöka fixa det. Hästen är vinterskodd med snösulor nu, eftersom det var snö och kallt ett tag, tycker att det blir svårare att hålla rent då också. Ska man spola ur dem på kvällarna och smörja med något, typ tjära eller så? Skulle behöva lite tips på hur man kan göra för att de ska hålla sig fräscha. Tack.
utan att de kunde bli så när det var blött ute i markerna...
Har ingen bild att lägga ut men jag ska försöka fixa det. Hästen är vinterskodd med snösulor nu, eftersom det var snö och kallt ett tag, tycker att det blir svårare att hålla rent då också. Ska man spola ur dem på kvällarna och smörja med något, typ tjära eller så? Skulle behöva lite tips på hur man kan göra för att de ska hålla sig fräscha. Tack.