Leon har starka egna åsikter om det där med inne o ute

Status
Stängd för vidare inlägg.
God dag yxskaft, hade du något mer på hjärtat? Missat att jycken drar fram stolen till kylskåpet o länsar kylskåpet o däremellan drar på friarstråt o klipper katter?
Jag är medveten om att man kan få svar av totalt okunniga skribenter när man ställer frågor på "hund" men du får gärna hoppa mina trådar. När jag ber om inputs, hjälp så förväntar jag mig svar av bukisar som faktiskt har ett någotsånär hum om vad de skriver om. Till skillnad från somliga.
Jag kan hålla mina hundar inomhus när dom ska vara inomhus..
Till skillnad från somliga
Du skryter om din kunskap om hund, sen klarar du inte ens basic
Jisses!

Om jag inte missminner mig så går denna bakdörr till en hundanpassad inhängnad. Isf är det ingen bristande tillsyn på hunden. Det ända som händer är att matte får ett kallt hus.
Hundgården som jycken kommer ut i är ca 70 kvm, huset är mindre än så. Hundgården är dessutom utbyggd med 25 kvm + 25 kvm altan med rymningsfria grindar emellan eftersom jag hade både tik o hanhund när jag flyttade hit.

Hej hej, hemskt mycket hej när du har något konstruktivt att komma med.

@vallhund; Lösningen är enkel; du skaffar helt enkelt en rhodesian ridgeback! Den kommer garanterat att se till att dörren är stängd om det är kallare än +25 grader ute.
Har du däremot luftkonditionering inne och det är 30+ ute så lär du få problem med TVÅ Houdini :D .
Mvh hon vars 8-veckors RRvalp raskt kravlade ut genom fönstret det första hon gjorde...
Hon körde den stilen resten av livet, inklusive att ta sig ut genom en låst ytterdörr och porten i trappuppgången :angel:

Hundgården som jycken kommer ut i är ca 70 kvm, huset är mindre än så. Hundgården är dessutom utbyggd med 25 kvm + 25 kvm altan med rymningsfria grindar emellan eftersom jag hade både tik o hanhund när jag flyttade hit.

Då var det som jag mindes, alltså brister du INTE i din tillsyn eftersom hunden är i inhängnad även när han öppnar dörrar :up:

Leon har det bättre än de flesta hundar. Inte så många hundar som har den möjligheten till sådana utegårdar. Och inte många som skulle göra ett bättre jobb med en envis jycke som Leon. Han har en bra matte.

Jag kan hålla mina hundar inomhus när dom ska vara inomhus..
Till skillnad från somliga
Du skryter om din kunskap om hund, sen klarar du inte ens basic
Jisses!
Skryter, vem jag? Hört talas om pronomer? Hur fungerar du o dina hundar om ni råkar ut för en skrotstensbrand när du sover som djupast?
Jag kan oxå sova djupt men jag föredrar att grannar o brandkår/polis kan bryta upp lås o dörrar o komma in i huset så att de kan få ut mig o mina djur innan de/vi dör av brandrök o eld. Det är oxå en fördel att mina hundar kan skaffa sig syre o bryta sig ut så de har energi nog att väcka mig om huset skulle börja brinna.

Skryter, vem jag? Hört talas om pronomer? Hur fungerar du o dina hundar om ni råkar ut för en skrotstensbrand när du sover som djupast?
Jag kan oxå sova djupt men jag föredrar att grannar o brandkår/polis kan bryta upp lås o dörrar o komma in i huset så att de kan få ut mig o mina djur innan de/vi dör av brandrök o eld. Det är oxå en fördel att mina hundar kan skaffa sig syre o bryta sig ut så de har energi nog att väcka mig om huset skulle börja brinna.
Vi har brandvarnare istället för "surrade" dörrar
Jag tror det är ganska vanligt...

Har också hundarna ute i gårdar och hundhus när vi inte är hemma just pga brandrisken. Då har de större chans. Nu under ombyggnationen av gårdarna får de åka med oftare.

Tiken vi parade nu kan tom få upp låsvredet på insidan och sen trycker hon ner handtaget. Tog ett tag innan ägarna fattade att hon faktiskt kunde låsa upp en låst dörr, och att det inte var dom som glömt låsa.
Nu har de en såndär kopp över låset.
Men sån sitter ju inte på alla ytterdörrar man besöker.

Det kan min äldsta Schäfer också. Vanliga låsvred är en lätt match för honom.

Om dörren är "surrad" och hunden tar sig ut
Då har en brustit i tillsyn

Om en hund kan hämta nyckel, stoppa den i låset och låsa upp dörren, då har ägaren inte brustit i tillsyn....

Den typen av lås som saknar låsvred och kräver nyckel är inte klokt att ha på utrymningsväg (vilket de flesta ytterdörrar i bostäder räknas som). Vid brand kommer du inte ut om nyckeln saknas eller är för varm att ta i. I flerbostadshus är de låsen inte tillåtna, tack och lov.

Den typen av lås som saknar låsvred och kräver nyckel är inte klokt att ha på utrymningsväg (vilket de flesta ytterdörrar i bostäder räknas som). Vid brand kommer du inte ut om nyckeln saknas eller är för varm att ta i. I flerbostadshus är de låsen inte tillåtna, tack och lov.
Jag har inget låsvred, utan endast nyckel - men å andra sidan bor jag på markplan med många enorma fönster - så ut kommer jag alltid :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat