Lennakatten vs Uppsalapendeln

Sv: Lennakatten vs Uppsalapendeln

Min förra connemara betade bredvid järnvägen i Märsta. Efter en dag lyfte hon inte ett ögonlock när det kom tåg :)
 
Frieserhästar vid Roslagsbanan

När jag tjänstgjorde vid Roslagsbanan, gick det två Frieserhästar i en hage vid järnvägen. De brukade komma och möta tåget och sprang sedan bredvid.
s.laugh.gif


Annars brukar hästar inte bry sig om tågen, när de har vant sig.
 
Sv: Frieserhästar vid Roslagsbanan

När jag tjänstgjorde vid Roslagsbanan, gick det två Frieserhästar i en hage vid järnvägen. De brukade komma och möta tåget och sprang sedan bredvid.
s.laugh.gif


Annars brukar hästar inte bry sig om tågen, när de har vant sig.
Igår eller om det var i förrgår hade man larmat räddningstjänsten om en brand men det visade sig att det var Lennakatten som hade bolmat rätt rejält :D
 
Sv: Frieserhästar vid Roslagsbanan

Igår eller om det var i förrgår hade man larmat räddningstjänsten om en brand men det visade sig att det var Lennakatten som hade bolmat rätt rejält :D

ja i år lär det väl hända titt som tätt. När jag bodde nära så var det betydligt grönare och ändå så brann det.
 
Sv: Frieserhästar vid Roslagsbanan

Men eftersom vi hoppade av i Marielund där också ångloket vände så torde vi ha sett den komma och vända också, eller hur?
 
Sv: Frieserhästar vid Roslagsbanan

Men eftersom vi hoppade av i Marielund där också ångloket vände så torde vi ha sett den komma och vända också, eller hur?
jag vet ju inte HUR långt efter dom kör med brandloket men just den dagen kanske bedömningen var så att det inte behövdes av nån anledning
 

Liknande trådar

Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 511
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·
Småbarn Kom inte på nån bra rubrik... Lite fundering, skriva av mig och För att göra en lång story kort. Min son är 3,5 år, en ganska...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 058
Senast: lobell
·
Övr. Hund *Suck* I did it again... Fast det var snart 12 år sen jag gjorde det sist. Jag var yngre och hade mer energi... Fördelen nu är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 632
Senast: Lidl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp