Belethien

Trådstartare
Nu vill jag ha tips på bra leksaker som ni köpt till era hundar men också saker ni brukar göra själva för att aktivera era hundar! :bump:

Jag kör med det klassiska "godis i toarulle" som hunden får försöka öppna för att få godiset. Ska snart köpa en riktig aktiveringsboll men det får vänta tills jag åker till affären igen.

Sv: Leksaker!

Alla möjliga kartonger brukar jag lägga godis i och ge dem.
Brukar lägga godis i en handduk och vika massor av gånger, kan bara ge tiken för hanen biter sönder den.

Har en aktiveringsboll som de får någon gång ibland.

Har en kong som jag lagt godis i eller mjukost + godis.

Tomma märgben (beg) blöter jag torrfoder och fyller i nytt, sedan fryser jag om och använder igen

Hade lite bråttom före lunchen...

Bästa grejen jag köpt är en Gappyboll. Håller för schäfertugg.
Sen gillar min stora hund mjuka leksaker och om han nån gång blir sur över något så kan han hämta en och slakta :eek: totalt :D

Det är inte så mycket som håller, men nu sist köpte jag gummibollar + ett mindre däck på Granngården som håller än men det var nog bara bollarna som gick hem. En sak som min hane bara älskar är ett vanligt bildäck, det släpar, rullar och bär han omkring med vrål och andra konsiga läten. Men så låter han även på natten så däcket är undanlagt.

:rofl: däck fetish

Jag såg faktiskt de gummidäcken när jag var iväg och köpte mat :idea: men hon är nog lite för liten för att uppskatta de. Hon verkar gilla lite mer halvmjuka/halvhårda saker. Som exempelvis min underbara stol :crazy:

Bästa leksaken enligt schäfern är en blå freespee (köpte en gul men det dög inte?) Håller kanon. Labradoren har en kong som han är överförtjust i. Yorkshireterriern hon har en tygkatt som hon Ä L S K A R. Så när den börjar bli för äcklig kastas den in i tvättmaskinen och då sitter hon och tittar på hur den åker runt och runt där :D Så det är dom bästa köpta leksakerna.

Sen brukar hundarna själva förse sig med pant-flaskor..så jag har mina egna pant-maskiner. *suck* Spelar ingen roll vart jag gömmer dom, dom hittar ändå.

Sen brukar jag ta trasor och handdukar och knyta i bägge ändar. Roligt att kampa med:) Bättre att de verkligen används in i det sista innan man slänger resonerar jag:)

Här är det inte många leksaker som håller,men det bästa köpet måste vara en slags kongo som är täckt med kraftigt tyg och tennisboll i den,sen har den fyra "ben" så den liknar en bläckfisk i formen.Hållbar och rolig tycker mina hundar.

En hård pet-flaska brukar jag stoppa godis i och hunden får skaka och spela "boll" med den för att få ut godisarna

Sist köpte jag ett stort tygben som också vart hållbart.Tyget är kraftigt och sytt med "fyrkanter" i för att vara extra hållbart.Min hund har bara lyckets nagga kanterna nu på flera veckor:D

Sen är det det klassiska med toarullar och kartonger,men det blir ju så jäkla skräpigt av det.

Jättebra tips av fifi med märgbenen,det ska jag komma ihåg till nästa gång:)

De två leksakerna, som både rottweilern och två-kilos-hunden bara ääälskar är "lasen", ni vet en sådan leksak med knutar i båda ändarna. De kampar mot varandra högljutt morrande, de kastar runt med den, skakar den, sliter loss trådar etc. Rottisen brukar kunna ta sönder allt, men denna fungerar och har gjort alltid.

Andra leksaken är en söndrig "läderkula" (fotboll), utan någon luft kvar. Det beror väl på att de får ett bra grepp med tänderna runt "bollen". De drar den i marken, kastar med den, vi kastar den till hundarna, vi kampar med hundarna med bollen, de ligger på gräset och nyper tag och skalar av lädret etc. Bara fantasin sätter gränserna :D

:rofl::rofl:

Det stämmer verkligen på honom. I helgen var vi på spårträning och vi var bland dom första som kom till samlingsplatsen. Vi kliver ur bilen och där kommer tränaren springande "ala Ceasar Millan stil" med sin schäfer som har hittat ett bildäck och har det i munnen. Ett tungt vinterdäck och han traver så fint med det. Så det finns flera däck fetishter:angel:

Min hund älskar bollar, av alla storlekar. Bara man kan latja med dem, bita tag i dem, springa omkring med dem i munnen, tugga på dem eller söka upp, apportera och jaga dem. :cool:

Bollar är skoj för schäferkamelen. Inte tennisbollar men fotbollar, basketbollar etc som när de är punkterade verkar vara höjden av lycka.
Annars är han också grymt förtjust i bildäck. Tänk bara på att kolla så att det är helt vid innerkanten, det som finns innanför är vast och kan skada dem.

Pipigelkottar, dock piper de ca 2 sekunder, är jätteskoj. Har köpt en stor och han älskar att ligga och tugga på piggarna.

Strumpa fylld med tidningspapper har jag använt till lek med de andra hundarna, blir bra kamptrasa för t ex en valp.

Skulle aldrig ge min hund märgben då jag vet att många veterinärer får se fula tandskador av dem.

Mjukisdjur är också skoj, min hund är ett stort barn...:p

Ett annat tips är att om ni har trasiga grimskaft, typ den tvinnade sorten, knyt knutar så har ni en kamplase!

På somrarna fryser jag in burkar med vatten och köttbullsbitar eller korvbitar och ger till voffen. Hundglass..
Kamelens senaste leksak som han hittade alldeles själv och som han kan hålla på i timmar med är denna:

Av någon anledning är favoritleksaken en svart platsblomkruka. :D
Han biter tag och springer omkring, men ser ju dåligt när han har blomkrukan "över nosen/huvudet, så han springer jätteroligt (lååångsamt i stora skutt och med högt huvud). Så släpper han och tar nytt tag.

Detta började han med i somras på gården, för någon dag sedan hittade han en i backen vid skolan här i stan...gissa om han blev GLAD!!

Annars är de tre bollarna som sitter på rad på ett tjockt rep en favorit. Både att gnaga sönder och kampa med. Eller springa och hämta när man kastar iväg. Trots stark apport i rasen är han inte så intresserad av att ge sig iväg efter saker. Förutom denna!

Pet-flaska med godis i...det är SKOJ!

Eller bara att jaga torrfoderbitar som man "snärtar iväg" över golvet.

/Syrsa

• En av sambons gamla strumpor
• Två "rep" med knutor på (eller vad de nu heter:p)
• Aktivitetsboll
• Aktivitetsleksak
• Gamla toarullar/hushållsrullar

De två översta är de som finns framme jämt, de andra får han leka med lite då och då..

Storfavoriten är dock 2l petflaskor att hoppa/bära på och fjanta runt med:p

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 372
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 856
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka