Leksaker..

Haukur

Trådstartare
Har era missar några "egenuppfunna" leksaker? Alltså nåt spec. som dom bara inte kan låta bli och leka med men som egentligen inte är gjort som "kattleksak"?

Min ena inne-grabb är som tokig i bommullstopps, han kan leka med en i timmar... :rofl:
En av honorna hemma hos föräldrarna kan inte motstå godispapper som ligger på nåt bord.. hon bara måste leka, apportera å.... jaa, BÄRA :D

Sv: Leksaker..

Sånadär plastflärpar som man måste ta bort från tex tandkrämstuber när de är nya. Eller på juicepaketen finns en sån ring som ibland följer med när man skruvar av korken. Jag lossar den från korken och sen har katten roligt i timmar :-)

Just d.. sånna leker min topps-katt med oxå.. å sånna där "gem" som sitter om brödpåsar:p

Min katta älskar sitt "nöre", som ett snöre, med plastgrej på, från sambons byxor. Det är den bästa leksak hon har :love:

Hanen gillar mest sina skumgummibollar :p

Hårnålar!

Måste gömma dom noga, har tappat räkningen på hur många gånger jag sömndrucket klivit ur sängen för att leta hårnålarna som dom för oväsen med, har hårt ganska blankt fuskträgolv så det blir ett jäkla oväsen :smirk:

Hittar jag dom inte så hittar jag dom garanterat i kattlådan så småningom, lilltjejen älskar att ta med sig saker dit in och kissa på dom :o (sambon letade sina flip-flops länge i somras, jag vågade inte berätta om deras öde :D )

Min kisse lämnar leksakerna vid matskålen eller vattenskålen. Rätt som det är kan det dyka upp en leksak där som man trodde var borta.

Vi har haft ett snöre ner från taket där det har hängt ett suddigum längst ner.
Alla våra katter har varit som galna i det! :D

Såna där små plastkoppar som används för att dosera flytande medicin är hemskt roliga - hittar de en sån på diskbänken springer de runt med den i flera timmar.
Likaså tårtljushållare av plast - hur roliga som helst.
Till tjockisen gör jag små bollar av aluminiumfolie, det är det enda som får henne att röra på sig.
Mina mjukisbyxor har dragsko längst ner på benen, och jag vet inte hur många gånger jag har gått omkring och släpat katter i de snörena. Det ser förmodligen ganska roligt ut, en katt på varje ben. :D

Min brors katt älskar värmeljus så till dem milda grad att det inte går att ha värmeljus någonstans i deras lägenhet. Kattskrället puttade omkull en stor ljuslykta i form av en fyr och lyckades lirka upp luckan för att få tag på ljuset däri. Sen springer hon stolt runt med ljuset genom att bita tag om veken och leker lite med det innan hon sätter sig och tuggar sönder det. Att ljuset är tänt skrämmer henne inte, det vittnar hennes korta krokiga morrhår om efter att hon varit där och nosat. Sen släcker hon ljuset genom att daska till det med tassen. Stearinet på tassen får hon sitta och slicka av, men vad gör väl det när hon har fått sitt ljus att leka med....

Den bit av mjölkpaketet som man river av för att öppna är en klar favorit :)

Spaghetti, makaroner, lypsylburkar, gem, flärpen från mjölkpaketen samt ringen som brukar följa med fluortablettsburken.

Skosnören! När man ska knyta dem så är hon där som en blixt :crazy: det gäller att passa sig...

Annars snor hon gärna hundens tuggchips innan han hinner äta upp dem, och bär runt på.

Mina katter är också galna i hårsnoddar, och lägger dem gärna i vattenskålen! De vill att jag ska skjuta iväg dem, sedan hämtar de dem. Den leken kan vara i timmar! Tror faktiskt att det är katternas sätt att aktivera mig! :D
Annars är skruvlock till pet-flaskor otroligt roliga att spela fotboll med på parkettgolvet..

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
441
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: MajaKattis
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 324
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 906
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka