Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om man går till en djuraffär så hittar man alltid en massa leksaker till hamstrar/möss/råttor, katter, kaniner, hundar osv. Men jag har aldrig hittat några till marsvin? Är de helt enkelt inte lekfulla av sig eller finns det sånt?
Detta har jag köpt/gjort till mina:
# Innebandyboll (köp den dyra sorten i sportbutik, tendens att tugga sönder den billiga varianten) - stoppar pellets eller avlånga morotsbitar i den.
# hängmatta egentligen till iller (går lätt att göra sjäv en en handhandduk som man viker på mitten)
#våningsplan i buren (tillsågade vanliga golvplankor som blev över när vi la laminatgolv)
# en rund gallerboll att ha godsaker i (köpt)
# en pinne som man kan skruva av en platta i botten på - fästa godsaker på
Tack för tips!
Hon har redan ett till våningsplan iom att boet är så stort så hon kan hoppa upp på det. Matskålen står där så vill hon ha något gott måste hon klättra Ger sällan fröblandningar men det blir ju grönsaker och frukt.
Det där med hängmattan - fäster du den i taket eller i sidorna på buren?
Jag har en avlång (rund med platta sidor) bjäller grej i trä som de kastar runt och leker med.
Sen har jag en trähängmatta som de ääääälskar att hoppa upp i och bita på
De två bästa sakerna ett marsvin ska ha för att ha roligt är, en kompis och en större bur! =)
Marsvin är inte så kräsna när det gäller leksaker, de brukar mer gilla att man sätter i en liten brun papperspåse istället för en dyr leksak som man köper hos djuraffären. Eller så kan du ta en tom toarulle och fylla den med hö och godis =) det älskar dom.
tom toarulle var ju genialt! tur att jag läste det innan jag städade bort allt
som jag redan tagit upp i en annan tråd så har jag planerat att skaffa en marsvinskompis när jag vet hur det blir framöver eftersom jag troligen kommer flytta, då lär det bli en större bur i samma veva.
nån form av hängmatta borde gåatt ordna tycker jag..
Den var inte dyr och jag köpte den för att det verkade vara en kul grej det är klart att de inte ser så bra skillnad på kvalitét och sånt och att de kan ha lika kul med en toarulle som en leksak i trä.
Men det är ju inte omöjligt att hitta leksaker till marsvin, det var det jag ville komma fram till.
vippbrädor lär vara uppskattade, min kompis marsvinsungar stod alltid på mitten och vipade från ena sidan till den andra. Dock inte till långhåriga raser som kan fastna med pälsen...
En vippbräda har jag faktiskt sett på djuraffären här i stan, tror den var tänkt till hamstrar dock så jag får kolla upp storleken först.
_Sascha_: nej det verkar ju så när jag frågade i djuraffären efter leksaker till marsvin var det enda dom kunde komma på såna bollar som man lägger godis i. Vilket iofs säkert är en bra grej, men det blir billigare med toarullar. har lagt den ena på taket till hennes bo (det lutar på sidan så det blir som en ramp upp) med godis i och nu såg jag precis att hon stod och puttade på den
mina marsvin har en vippbräda, köpte den på djurhandeln i närheten. fast dom fattar inte riktigt hur man använder den och vad som är så himla roligt med en sån. ;c
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.