Leker med tanken...

Sv: Leker med tanken...

Jag har inte tänkt närmare på Smasheravkommornas haser.
Vi har en som är något krokhasig (morfar Baltic Speed) och en som inte är det (morfar Spotlite Lobell). Bägge våra har lite långa ryggar, men det behöver inte betyda att det är något typiskt för Smasher. Någon annan som vet kanske ???

Gemensamt för de Smasherhästar jag träffat på och hört talas om är just det milda temperamentet . De kanske är lite för "snälla" för sitt eget bästa.

Vi har en som är ranghög i flocken och det har jag hört flera som sagt.

En sak till är att våra är matglada och lägger lätt på sig några extrakilon, men det kanske är en slump och inte heller har med Smasher att göra.

Måste passa på att fråga när jag ändå är här...våra Smasherhästar stönar och stånkar på ett väldigt speciellt sätt när de rullar sig:D.
Bägge låter exakt lika och jag har aldrig hört någon annan som låter så.
Fler med stönande Smasherhästar ????:idea:

En annan jag sneglat lite på är Zerberus, blir det för stort tror ni? :crazy:

Måste passa på att fråga när jag ändå är här...våra Smasherhästar stönar och stånkar på ett väldigt speciellt sätt när de rullar sig:D.
Bägge låter exakt lika och jag har aldrig hört någon annan som låter så.
Fler med stönande Smasherhästar ????:idea:

Haha precis som min 3års märr e. Smasher :D Fast det är inte bara när hon rullar sig utan hon kan stå i boxen eller på stallgången och helt plötsligt stånka till.

Sen har hon lätt för att bli lite rund om magen och är en mes till tempramentet.
Hon blev urkalkad i bakkotorna nu under våren, främst vänstra och blir nog aldrig någon travhäst igen :(

Nä, hon´som var så fin som liten. För visst var det hon som var så himla fin i -06-tråden (som jag tyckte var lik min Orlov-unge)

Senast ändrad:

En annan jag sneglat lite på är Zerberus, blir det för stort tror ni? :crazy:

Lämnar han stort ?
Själv har han ju en hög manke 167, men är bara 163 över korset.
Är det hans raka hasar du vill åt ? :laugh:

Jag bara spekulerar än så länge... :D

SPK är enligt min Goooglesökning 158 cm. Det är ju bara en cm högre än rödtopp så det kanske inte är nån dum idé ändå?

Senast ändrad:

Är du rädd för att få för stort kan kanske Frome Above passa bra.:idea:
Han har börjat jättebra i aveln.
Jag är kanske partisk. Vi fick ju en liten läckerbit efter honom :love:...med betoning på "liten".

Senast ändrad av en moderator:

förmodligen på grund av känslor för den röde men även en känsla av att det skulle kunna bli rätt, Gentle Star. Bellas framsteg skulle förmodligen komplettera hans. Att min inte startar än beror fortfarande på yttre trauma. Annars hade han varit ute för ett år sen.

Ja, varför inte Gentle Star . (men jag är nog också färgad av din röde charmör :p)

Ja, varför inte Gentle Star . (men jag är nog också färgad av din röde charmör :p)

Och göra en röd Bella... :cool:

Om min teori nu stämmer om att hans ungar blir som märrarna? :D

För Bellas mamma är röd. ;)

Skulle i och för sig bli rätt snyggt det med. :love:

Zerberus lämnar i regel stora och skarpa hästar.
många är "tunga i munnen" precis som honom själv.
ganska typiskt för dem är också att vara lite snurriga/heta/starka innan och efter start, men "lata" i loppen.

trots detta tycker jag att det är underbara individer, ofta är de lite speciella. men när de har fått mogna till sig så är det lagom lugna och snälla hästar som är jättreoliga att ha att göra med. :love:

men jag vet inte om det kanske är att rekomendera till ditt sto dock..? :p

Nä hon behöver ju inte MER skärpa. :rofl::rofl:

Hur blir framsteget på SPK-ungarna? Spånar vidare...

Liknande trådar

Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·
Trav Funderar på om jag ska sätta igång mitt sto (se stam här) för en sista tävlingssäsong 2008 eller om jag ska låta seminera henne...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Nebraska
·
M
Trav Sitter här och funderar över min gamla märr. Betäckte henne förra året med Peace On Earth men hon tog sig inte efter 2 försök och hade...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: Carolrita
·
Avel Trodde jag skulle slippa detta i år eftersom tanken var att få en fin och frisk fölis i april. Nu ville sig ju ödet annorlunda och mitt...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 936
Senast: Valencia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar