R

Renkött

Ja, min lilla nya älskling på runt 3 bast vill bara kjella. Är detta något man bara ska ta eller ska man försöka hitta på nya lekar och leta nya leksaker åt den att motivera den med? :p

Tänker mest på att det borde vara rätt tråkigt för honom att bara ligga hemma här medans man själv är iväg och t.ex. jobbar? :o

I övrigt så funderar jag kring kattsanden.. Finns det nåt sätt att slippa att han drar ut det i tassarna lite lite kattsand typ överallt i lägenheten?

Sv: Lek?

Vill han leka så leker han, vill han inte får du stå ut med att få katthår i ansiktet:angel:
Mina leker med tops, pappersbitar, leksaksmöss, laserpekaren, fjädervippor, sugrör mm. Sen finns det speciella DVDfilmer för katter om han gillar att titta på TV. Annars är faktiskt en kattkompis oftast den bästa lekkompisen.

Ang. sanden finns det ju alternativ som åtminstone inte är lika lätta att dra med ur lådan. Träpellets t.ex. själv använder jag kristaller och det är inte lika illa som sand men det kommer ut en hel del ändå. Har du "huva" på lådan eller är den öppen?

Haha.. jo, fast jag kom på idag att vit t-shirt och svart katt är en dålig kombination :p

Men vi får väll se om han är mer leksugen sen, för nu vill han bara kjella och blir sur om man så försvinner på toa från honom.. Och åker man hemifrån klagar han som bara den när man kommer tillbaks :p.

Har huva på låda men det kommer ju ut endå :p. Pellets o kristaller låter ju intressant, får väll fråga i djuraffären efter det nästa gång ;).

Är han så kelig kanske han skulle må bra av sällskap av en annan katt, har du inte möjlighet att skaffa en till kisse?

Kristaller finns ofta på vanliga matvaruaffärer, ytterligare en fördel med kristaller är att du bara behöver mocka ut bajset och d slänger du direkt i toaletten.

Här känns lite trångt 3pers, dessutom passar han dåligt med andra katter då han är alldelles för mesig och snäll för att säga ifrån. Behöver nog dessutom vänja mig vid en katt här innan jag vill ta beslutet om en till ;).

Var hittar jag kristaller i affären då, vid kattsanden? :p

Tack för all hjälp föresten, inte lätt att förstå dessa varelser ;)

Ähh, mesiga katter är mer praktiska än tuffingar;)

Ja du hittar dom vid kattsanden, om dom har, alla butiker har inte men jag har hittat på några lite större affärer.

De flesta katter sover mest när matte/husse är borta, och vill att man ska leka med dem när man är hemma. Om ett tag, när han kommit i lugn och ro hos dig, tror jag han kan vara leksugen. Skaffa en fjädervippa och en laserpekare, få katter kan motså att jaga dem. Det är ju nyttigt att få lite motion, det gäller definitivt katter också.

Bestämmer du dig sedan för att en katt till vore ok så går det i 99% av fallen jättebra att ta in en unge. Katter som är vänner har stor glädje av varandra!

Jag gillar min fjolla, så inte för det. Bara rädd att han ska bli mobbad igen om jag skaffar en katt till.

Sassy: Okej, ska leta upp laserpekarn på vinden då ;).

Nu har han faktiskt börja lite. Bollen han fått vandrar runt i lägenheten, musen har jag inte sett till än och vi hade kul med damvippan igår ;). Fast fegisen försöker bara dra in den under mitt bord och sen fastnar han i alla ben :p

Förlåt om det är lite offtopic men hur kommer det sig att man bara behöver ta bort skiten när man använder kristall i kattlådan?

Förlåt om det är lite offtopic men hur kommer det sig att man bara behöver ta bort skiten när man använder kristall i kattlådan?

Kristallerna suger upp kisset men avger mycket lite lukt så du tömmer helt enkelt hela lådan efter 2-4 veckor och häller i ny sand.

Låt missen sköta det på sitt sätt säger jag. Visst kan man hitta nya grejer till den, men en del katter är inte intresserade av lek. Låt dem vara de dem är. ;)

Kristaller i kattlådan är superbra! Jag använder det till min kisse. men han skrapar sällan i lådan utan han står och skrapar som en tok utanför lådan när han har gjort sitt. ( Fin katt förstår du, gillar inte att smutsa ner tassarna :eek: )
Sedan kan du alltid se om han gillar att leka med snören. Jag tog en kork från en vinflaska och trädgårdssnöre, använde korken som tyngd och sedan satte jag fast snöret i taket. Han busar som bara den med det där snöret...:rofl:
Ska tilläggas att innan dess så var han en mycket stillsam kisse som bara ville kelas och ligga och sova...
Det gäller bara att hitta sådant som roar dom små liven...
:bump:

Idag var jag ute o gick med honom i sele då han gnällt när jag gått ut själv, han verkade mycket nöjd över att få utforska omgivningen lite ;).

Men han älskar dammvippan, han är som en killer på den så länge han får dra in den under bordet. Vad bra man mår av att ha nån som hälsar på en när man kommer hem, ha nån att dela soffan med och nån som säger gonatt till en :)

Jo du, jag vet vad du menar. Min kisse var min enda vän ett tag när jag hade det tungt. Dom är bra och mysiga på alla sätt och hur tillgivna som helst....:love:

Jag vill knappast påstå att jag har det tungt, lever livet som singel ;). Men härliga är de allt de små liven :)

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 950
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV