Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu till kvällens problem,tog jag den där nervsmärtetabletten eller inte :confused::nailbiting:
Om jag inte har tagit den så antar jag att det inte är ett stort problem,men om jag tar en till av en medicin som inte ska trappas upp förrän på måndag,vad händer då?

Men då måste man koka buljong och matvete :down: Grävde fram uråldrig lingonrova från skafferiet - ingen mögel så då borde det vara ätbart - och några nästa tomma burkar sill. Med några plommontomater är det inte helt oätbart.
Koka mathavre är lika enkelt som pasta och går lika fort, buljongen kan du ta och kasta ner en bit av en tärning ihop med havren ( eller vete eller...)
Jag är ju inte den som leker runt i köket så länge eller seriöst men det kokar jag mellanåt, går fint att göra lite extra med. Dessutom fungerar det fint att göra mitt vanliga trix, på med plattan, röra noga, stäng av plattan och gör något mer intressant kanske tar någon enstaka minut extra men dom snurrar jag ändå bort när jag gör annat så fördel. Ett helt klart bättre val för dig och det finns massor av skojiga recept, t.om på diabetesförbundet ;)
Jag ska inte läxa upp dig, jag ska inte läxa upp dig, jag ska inte tjata, jag ska inte :o men jag ger dig gärna alternativ om du vill ha, du vet var du når mig.
För jag hoppas verkligen att du inte menar 3 minuters pasta? :nailbiting:

Och nu till kvällens problem,tog jag den där nervsmärtetabletten eller inte :confused::nailbiting:
Om jag inte har tagit den så antar jag att det inte är ett stort problem,men om jag tar en till av en medicin som inte ska trappas upp förrän på måndag,vad händer då?

Bra fråga, kolla fass eller ring 1177 eller skaffa dosett.

Koka mathavre är lika enkelt som pasta och går lika fort, buljongen kan du ta och kasta ner en bit av en tärning ihop med havren ( eller vete eller...)
Jag är ju inte den som leker runt i köket så länge eller seriöst men det kokar jag mellanåt, går fint att göra lite extra med. Dessutom fungerar det fint att göra mitt vanliga trix, på med plattan, röra noga, stäng av plattan och gör något mer intressant kanske tar någon enstaka minut extra men dom snurrar jag ändå bort när jag gör annat så fördel. Ett helt klart bättre val för dig och det finns massor av skojiga recept, t.om på diabetesförbundet ;)
Jag ska inte läxa upp dig, jag ska inte läxa upp dig, jag ska inte tjata, jag ska inte :o men jag ger dig gärna alternativ om du vill ha, du vet var du når mig.
För jag hoppas verkligen att du inte menar 3 minuters pasta? :nailbiting:

Hahaha, jo exakt dendär ramelnudelpaketen man köper 3 för tio som åts på studenttiden. Men jag har lärt mig att inte ha dem hemma öht. Sill och lingonrova och plommontomater är nyttigt, även om jag hoppas att det inte var mögel på den. Jaja, det var säkert penicillin så då blir jag bara friskare! :D

Ja mat/bovete är betydligt nyttigare och jag har faktiskt ett recept jag älskar med vitkål, matvete och bogfläsk som äts tillsammans med strimlad stekt purjo och stark ananas chutney. :d

Hahaha, jo exakt dendär ramelnudelpaketen man köper 3 för tio som åts på studenttiden. Men jag har lärt mig att inte ha dem hemma öht. Sill och lingonrova och plommontomater är nyttigt, även om jag hoppas att det inte var mögel på den. Jaja, det var säkert penicillin så då blir jag bara friskare! :D

Ja mat/bovete är betydligt nyttigare och jag har faktiskt ett recept jag älskar med vitkål, matvete och bogfläsk som äts tillsammans med strimlad stekt purjo och stark ananas chutney. :d

Jag har testat såna en gång och nej tack smaka inget vidare tyckte jag.
Nyttigt vet jag inte om jag skulle kalla lingongrova för? inte för någon, gott ja och finns sämre bröd men även bättre och godare med.
Är det penicillinbehandlat :yuck: borde du väl känna det på smaken tycker jag? men jag är iofs. riktigt kräsen där och håller du dig frisk vet du varför med ;)
Se där ja en liten tanke väckt på ett gott recept, härligt. :bump:

Har grillad kyckling i ugnen och chilisåsen jag ska dippa med är klar. Så nu kommer munnen snart brinna lite igen,till efterrätt blir det jordgubbar o en skvätt grädde :d
Jag har snart vant mig vid att vara hungrig o ha ett hål i magen (eller det känns i alla fall så)
Här blev det kycklingklubbor med thaisås o strips. Till efterrätt gammaldags gräddglass med kolasås.
Gott tyckte både jag och katten. :)

Någon som vill sponsra pengar till mig så jag kan köpa en elcykel (och cykelkärra så jag kan storhandla och använda cykeln som körmedel)?
Nu är jag fasligt trött på bilfanskapet att jag faktiskt ringde runt och frågade folk om dynamit så jag kunde spränga bilfanskapet. Men ingen hade dynamit i bakfickan :mad:

Finns ingen anledning att ringa 1177 för att jag inte har huvudet med mig,,fass säger har du glömt ta en tablett så ta inte dubbelt nästa gång,nu tar jag bara 1 på kvällen så ingen skada skedd.

Svårt ge ett rakt svar så tyckte det kändes vettigast att gardera när jag inte vet vad för medicin exakt och sen är ju alla ordinationer för enskild person, själv kan jag ju bli tvärsjuk på mediciner som är receptfria men diverse tyngre piller går bra. Kattlogik på mig ibland. :banghead:
Hejja fass :bow:

Någon som vill sponsra pengar till mig så jag kan köpa en elcykel (och cykelkärra så jag kan storhandla och använda cykeln som körmedel)?
Nu är jag fasligt trött på bilfanskapet att jag faktiskt ringde runt och frågade folk om dynamit så jag kunde spränga bilfanskapet. Men ingen hade dynamit i bakfickan :mad:

Pengar det har jag svårt med men dynamit kan jag ordna så snart min mage är på det humöret, bara hojta. Jag skänker gratis och tänker vara så snål att inte ens en klädnypa ingår. Effekten är grym dock.
Tokiga bil trist. :(

Svårt ge ett rakt svar så tyckte det kändes vettigast att gardera när jag inte vet vad för medicin exakt och sen är ju alla ordinationer för enskild person, själv kan jag ju bli tvärsjuk på mediciner som är receptfria men diverse tyngre piller går bra. Kattlogik på mig ibland. :banghead:
Hejja fass :bow:
Samma som @EmmaW fick för sina nervsmärtor fast mitt har ett ostavbart namn,började i måndags och ska öka med en tablett varje vecka tills det funkar eller jag får biverkningar,då slutar vi det experimentet och övergår till remis för OP av diskbråcken.

Pengar det har jag svårt med men dynamit kan jag ordna så snart min mage är på det humöret, bara hojta. Jag skänker gratis och tänker vara så snål att inte ens en klädnypa ingår. Effekten är grym dock.
Tokiga bil trist. :(

Då har jag dig, @åke, mig och min barndomsvän. Jag och barndomsvännen brukar tycka det är synd bilen inte kan gå på ens egna gas för då skulle våra bilresor vara gratis. Stoppa in röven i ett hål och prutta på.. haha. Man får nog försökta lösa något så det blir luktfritt med.

Men samma gas bör banne mig fungera som att spränga en bil med.

..för övrigt fick jag via en vän reda på att min läkare på psyk har slutat. Så kommer få en ny. Bara min femte på två år..

Då har jag dig, @åke, mig och min barndomsvän. Jag och barndomsvännen brukar tycka det är synd bilen inte kan gå på ens egna gas för då skulle våra bilresor vara gratis. Stoppa in röven i ett hål och prutta på.. haha. Man får nog försökta lösa något så det blir luktfritt med.

Men samma gas bör banne mig fungera som att spränga en bil med.
Är det hattasken som krånglar?

Nähä,ska ta ut hundarna och sen gå o lägga mig o läsa,för någon sovning blir det nog inte på ett par timmar,gör ont i hela ryggen o höfterna och för varmt ute så sovrummet är varmt o äckligt (en av nackdelarna med sommar) och så vaknar snart dom där :devil: fåglarna,i morse var det en uggla som gapade o skrek,den satt någonstans i trädgården och den kunde lika gärna suttit i mitt sovrum,fågel:devil: .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar