Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fem ggr är vad jag rekommenderats. Oftare om det svajar. Nu äter jag inte mer än två ggr högst, ibland en :crazy: om dagen/dygnet. Dietisten var ganska bestämd och när hen frågade vilka tider jag åt på så ummade jag lite och fick då den vanliga fem gånger om dagen minst, helst samma tider föreläsningen som alla får förr eller senare. Varför känner man sig alltid som en skyldig skolflicka när man måste ge ärliga svar på inte roliga frågor?
Ja, vad säger man. Man säger vad de vill höra.... och så skäms man lite.

Men en-två gånger per dygn är katastrofalt lite. Hur har du tänkt att du ska kunna hålla jämnt blodsocker på det?

Jag har inga vettiga hungerkänslor. Jag äter efter klockan. Om så bara pyttelite.
Äter jag mer sällan så tar jag ju inte insulin och så får jag insulinbrist. Bs sticker. :(

Usch, fick beskedet att min blåa v50 som jag kraschade med i Danmark ska skrotas istället för att fixas :( Känner mig nästan helt förstörd. :confused: Min första bil liksom och jag får bara behålla henne i ett halvår pga att jag är en idiot (Scooby heter/hette hon förresten :p).
Min första bil blev påkörd och fick skrotas ett år efter inköpet :(

Funderar hur det går för min släkting på andra sidan pölen då jag inte sett henne på FB på sedan i lördags . Hon var sur då dom inte skrev ut starkare värktabletter till henne men läkaren sa att det beror på att många missbrukar så dom var försiktiga med att skriva ut

Vad var det som var motsägelsefullt?

Snabba kolhydrater är väl välkänt. Småätandet gör insulinet svårhanterat. Man behöver oftast ta en liten mängd för varje gång man stoppar nåt i munnen. Så inget småätande, det är logiskt.

Frukt är snabba kolhydrater och mycket sådana. Jag parerar lågt blodsocker med frukt ibland.
Jag kämpar med att få min mamma 80 år att äta rätt för sin diabetes typ 2. Inte lätt. I julas märkte jag hur fel hon äter men hon är svår. Påstår att ingen sagt till henne att snabba kolhydrater är mindre bra. Tror att hon lyssnar väldigt selektivt på diabetessköterskan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits