Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev min närmaste kollega uppsagd. Han får bara jobba veckan ut:cry:Han blev så ledsen så han mådde dåligt och gick hem. Killen är superflitig och mycket hjälpsam men måste ändå gå. Jag fattar inte att jag fortfarande är kvar, jag har jobbat där sen i november och killen kom i februari. Förra vecka blev en annan kille uppsagd när han inte ville jobba på filialen. Han fick gå direkt. Känns som om jag snart blir utan jobb.

Idag blev min närmaste kollega uppsagd. Han får bara jobba veckan ut:cry:Han blev så ledsen så han mådde dåligt och gick hem. Killen är superflitig och mycket hjälpsam men måste ändå gå. Jag fattar inte att jag fortfarande är kvar, jag har jobbat där sen i november och killen kom i februari. Förra vecka blev en annan kille uppsagd när han inte ville jobba på filialen. Han fick gå direkt. Känns som om jag snart blir utan jobb.

Styrkekramar. Och tänk så här, uppenbarligen är de nöjda med ditt arbete eftersom du inte blivit uppsagd trots att andra blivit det.

:heart :heart :heart

Jag kämpar med att få min mamma 80 år att äta rätt för sin diabetes typ 2. Inte lätt. I julas märkte jag hur fel hon äter men hon är svår. Påstår att ingen sagt till henne att snabba kolhydrater är mindre bra. Tror att hon lyssnar väldigt selektivt på diabetessköterskan.

Hon är inte den enda, och just för Diabetes 2 är just kosten extra viktig. Det finns ingen som kan kolla efter henne lite extra?

Har grillad kyckling i ugnen och chilisåsen jag ska dippa med är klar. Så nu kommer munnen snart brinna lite igen,till efterrätt blir det jordgubbar o en skvätt grädde :d
Jag har snart vant mig vid att vara hungrig o ha ett hål i magen (eller det känns i alla fall så)

Hon är inte den enda, och just för Diabetes 2 är just kosten extra viktig. Det finns ingen som kan kolla efter henne lite extra?
Tyvärr inte. Hon lägger allt ansvar på mig. På något sätt känns det som om hon tror att jag kan lösa alla problem trots att jag bor 130 mil bort. Jag har försökt få henne att lyssna nu i flera år men hon struntar i det.

Jajaja. Men alltså orka laga mat... :meh: Har inget som inte behöver lagas på något sätt. Inte ens bröd. Tur jag inte har ramen nudlar hemma :grin:

Har grillad kyckling i ugnen och chilisåsen jag ska dippa med är klar. Så nu kommer munnen snart brinna lite igen,till efterrätt blir det jordgubbar o en skvätt grädde :d
Jag har snart vant mig vid att vara hungrig o ha ett hål i magen (eller det känns i alla fall så)

Jag och katten kommer snart och våldgästar dig! :sneaky:

Nu har jag löst klart och ska sova. Imorgon är jag ledig från jobbet men ska sysselsätta mig ändå :) (Lämna dottern i skolan, till stallet inkl motion av minst en ponny, till banken för att fixa konto till jobbets idrottsförening, äta lunch, duscha, hämta dottern, till Malmö för att göra tatuering nr 18 och slutligen laga mat.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar