Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaga har haft över en timmes ledig tid nu för att städa och vad har jag gjort?

Ja ingen aning ingen städning iaf öht :mad:

Däremot fick rabatterna ute lite fint och så har jag planterat om två blommor inne.
Tagit fram trätjära och tagit fram sommardäcken. Försökt få upp ett spännband som sitter som jag vet inte vad, får lust att kasta skiten, så svårt ska det inte vara att få loss, de andra var inga problem.

Katten har slafsat ner flera fönster med sin nos och jag vet hur mamma kommenterar alltid sådant så blir att försöka få bort det värsta annats ör det bland det första hon gör. Börjar städa här och det är lite irriterande faktiskt :cool:

Detta med att städa eller snarare komma igång med att städa verkar inte va min grej idag :arghh:

Jag tar det sen. Måste ut och rida snart, ta in två hästar först (de andra kan gå ute längre), sen fodra.
lovat sätta fast en tappsko, sen byta till sommardäcken och sen ha en lektion och sen tömköra en häst. Osv.

Sen ska jag städa. Jag lovar mig själv det dyrt och heligt :bow:

En vidrig aspekt av att våren börjar komma här i Norrland... alla påkörda djurkadaver längs vägarna som inte tagit bort på en gång börjar komma fram. Jag har kört förbi många där revbenen sticker upp i plogkanten. Är det många fåglar bredvid en väg vet man direkt vad som ligger där :cry:

Renarna är i dåligt skick och älgarna lär inte må bättre. Jag åkte förbi två grupper av renar på väg upp hit från särbon och de var fruktansvärt magra. De jag kört förbi i jobbet den här veckan har sett lika eländiga ut :(

Usch! Stödfodrar inte renägarna sina renar?

Så gick ännu en arbetsdag. Nu till den svåra frågan:
Pizza eller falafel till middag idag? Och följdfrågan, köpe eller hemgjord (vilket innebär åka och handla...)?

Falafel! :bump: Och oj vad hungrig jag är upptäckte jag just! Bara ätit müsli med filmjölk samt en smoothie och en chai latte idag. Dåligt dåligt.

Känner att jag spammar tråden men idag var vi på sista kurstillfället för babymassagen och under av alla under var bebis vaken och tolererade en hel massagesession utan gnäll. :D Jag fick även lite bättre kontakt med en av mammorna och hon föreslog att vi skulle hålla kontakten och ta promenader framöver, vilket jag gärna gör! Hon har gått i samma gymnasium som mig och min man, dessutom samma år som oss men jag känner inte igen henne.

Jag åker ut till min medryttarhäst imorgon och tar en promenad, men har inget större intresse av att fortsätta med det om man inte kan unna mig en ynka riddag. Tänker på hur hästägaren jag träffade igår var - hon kommunicerade rakt och lättbegripligt och uppfattade mig som skarptänkt och fokuserad, vilket var positivt för självförtroendet!

Plockar mammapoäng... Ute med mellanbarnet som säljer majblommor i år. Enda året hon kommer få sälja, det här ger mig ambivalenta känslor. Jag hatar dörrförsäljare :p
Men en gång kan man ju göra barnen till viljes. Hon verkar tycka det är kul iaf. Snart hem och fixa en latte! :d

Fick hämta sonen från skolan med då chauffören gjorde fel idag och han vägrade åka med nästa som kom. Behövs inte mycket där inte O_o

Känner att jag spammar tråden men idag var vi på sista kurstillfället för babymassagen och under av alla under var bebis vaken och tolererade en hel massagesession utan gnäll. :D Jag fick även lite bättre kontakt med en av mammorna och hon föreslog att vi skulle hålla kontakten och ta promenader framöver, vilket jag gärna gör! Hon har gått i samma gymnasium som mig och min man, dessutom samma år som oss men jag känner inte igen henne.

Jag åker ut till min medryttarhäst imorgon och tar en promenad, men har inget större intresse av att fortsätta med det om man inte kan unna mig en ynka riddag. Tänker på hur hästägaren jag träffade igår var - hon kommunicerade rakt och lättbegripligt och uppfattade mig som skarptänkt och fokuserad, vilket var positivt för självförtroendet!
Alltså, jag tyckte inte ens det var kul att promenera min egen häst, hade kreverat om jag skulle göra det för någon annan och inte "få nått tillbaka" för det :meh:

I gar blev jag erbjuden ett riktigt smorjobb med hundtraning pa en dryg manad. :cool: Jag ska skriva ihop ett "proposal" i dag sa far vi se ... Men precis som @Trott sa vet jag mitt varde och tanker inte salja min tid billigt. Vill de ha min tid exclusive i en hel manad lar de fa betala for den. :p
Med tanke pa att det inte ens finns ett proposal eller muntlig overenskommelse annu, utan bara en snabbt utkastad ide, sa ar det ju kanske en smula premature att boka in ett super fantastiskt IPO seminarium pa en vecka med tva hundar ... pa andra sidan USA. :grin: Hoppsan sa det kan bli. Maken skrattade gott nar jag justifierade det med att jag latt tjanar ihop pengarna for seminariet pa den manaden. :angel:

@karamelldrottningen jag laddar med för städning, vilken dag det blir låter jag vara osagt. :o
Det finns ett projekt, en plan och nu är den iaf. påbörjad. ;)
image.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V