Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, morgonkaffe och cigg. Fredag. Jobba halvdag idag på biluthyrningen. Sen hem och duscha och sen åka och hämta mamma vid färjeterminalen!

Hon och hennes man ska bo hos oss (giv mig styrka!) till sista april då de flyger hem till sverige igen!

Är iafl ledig i morgon och söndag med tror jag.

Jaha, morgonkaffe och cigg. Fredag. Jobba halvdag idag på biluthyrningen. Sen hem och duscha och sen åka och hämta mamma vid färjeterminalen!

Hon och hennes man ska bo hos oss (giv mig styrka!) till sista april då de flyger hem till sverige igen!

Är iafl ledig i morgon och söndag med tror jag.

Mysigt med mammabesök en liten sväng. 3 kanske 4 nätter brukar vara lagom här :p Så mycket styrka har jag inte att bjuda på men kan tipsa om att styrketräna och ha boxningshandskar gömda hemma men lätt att slita fram vid behov, stort lycka till. Andas, kämpa, kliv, kliv, överlev!
/hallonsaft ser fram emot löpande inlägg närmaste tiden. :rofl:

Mysigt med mammabesök en liten sväng. 3 kanske 4 nätter brukar vara lagom här :p Så mycket styrka har jag inte att bjuda på men kan tipsa om att styrketräna och ha boxningshandskar gömda hemma men lätt att slita fram vid behov, stort lycka till. Andas, kämpa, kliv, kliv, överlev!
/hallonsafts er fram emot löpande inlägg närmaste tiden. :rofl:

:rofl:
Tack!!

Själv är jag mer nöjd med att skriva om korkade turister.

Igår på en av ridturerna hade vi en dam som aldrig ridit förut. Vi förklarar alltid i början att tyglarna är till för att styra och stoppa. För att få hästen att gå måste du använda benen och trycka mot magen.

Den här damen börjar liksom studsa i sadeln och sedan "rappa till" med tyglarna för att försöka få sin häst att gå framåt. Typ som hon måste ha sett i nån gammal amerikansk westernfilm där de rappar tyglarna i en diligens eller nåt...:banghead:

:rofl:
Tack!!

Själv är jag mer nöjd med att skriva om korkade turister.

Igår på en av ridturerna hade vi en dam som aldrig ridit förut. Vi förklarar alltid i början att tyglarna är till för att styra och stoppa. För att få hästen att gå måste du använda benen och trycka mot magen.

Den här damen börjar liksom studsa i sadeln och sedan "rappa till" med tyglarna för att försöka få sin häst att gå framåt. Typ som hon måste ha sett i nån gammal amerikansk westernfilm där de rappar tyglarna i en diligens eller nåt...:banghead:

En annan liten sak till besöket kan vara öronproppar. Källa: hallonsaft så säker i det här fallet. :arghh:

Hoppas hon kvickt blev nerdragen från hästen och ordentligt verbalt rappad själv, jag hade fått totalt spel och glömt allt vad självdisciplin heter är risken. :yuck:

Denna red vi förbi igår. Alltid kul när man får se dem när man har turister på tur! Har en video på min insta dessutom..

20180413_072638.webp

Väntar på tvättmaskinen så jag kan ta med tvätten in och sen lägga mig. Minstingen spydde ner sig själv och sin säng :meh: tur strömmen i tvättstugan inte slås av.

Sitter fortfarande och velar, Toshiba eller Seagate som ny systemdisk. Tror jag kör 2TB har inte riktigt råd med en 3TB, men det kanske är dumt i längden? :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar