LEK - Gissa rasen!

Kallblod

Trådstartare
Nu startar jag en ny lek här på buke! :) Leken går ut på att ni skickar in en bild på en häst och så ska läsare gissa vilken ras det är. :laugh: Att tänka på:
• Du måste äga bilden du laddar upp eller ha tillstånd!
• När ni svarar på en bild, citera inte bilden! Den räcker med ett svar till användaren. :p
• Om hästen på bilden är en blandras, måste ni notera detta vid bilden!
• Skriv gärna med en liten ledtråd om hästen på bilden inte är en lätt ras att gissa eller att hästen inte ser så lik ut som man tänker att den rasen är. T ex om man skickar en bild på en shire så kan man skriva: "Rasen är känd för att vara makalöst stor!". Gärna lite svårare ledtråd om man vill! ;)
• Helst ska hela kroppen vara med på bilden, i alla fall halva. En bild på et huvud räcker inte!

Här är min bild!
rh8huw.jpg

Ledtråd: Rasen kan endast vara tigrerad. (Har jag för mig) :p
 
Sv: LEK - Gissa rasen!

Det första som slog mig va knabbestrup (stavning) :p haha ingen aning om det är rätt^^?
 
Sv: LEK - Gissa rasen!

Kan lägga till att hästen är 148 cm hög.
Karaktäristiskt för en av raserna är att den är väldigt snab, en ras är en svensk hästras. båda de raserna som inte är svenska härstammar från samma europeiska land.
 
Sv: LEK - Gissa rasen!

Häst 1
  • D-ponny
  • Tre raser: 50% européeisk storhästras, 25% brittisk storhästras, 25% brittisk ponnyras

32799484.jpg



Häst 2
  • D-ponny
  • Renrasig
  • Rasen används mycket som körhäst
22155642.jpg



Häst 3
  • Renrasig
  • Det är den största av ursprungslandets inhemska raser.
32861148.jpg




Häst 4
  • Renrasig
  • Amerikansk
30182_10150193489170596_2004164_n.jpg
 
Sv: LEK - Gissa rasen!

Vågar bara gissa på två :p

3. Nordsvensk bruks?

4. Quarter eller SPB

Mitt bidrag, korsning 50% ponny, 50% storhäst. 147 cm hög. Ingen har hittills gissat rätt vid första anblicken, storhästrasen är lurig. Mycket drag från ponnyn

778549.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 860
Senast: Barbabelle
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 454
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 212
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 241
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp