eftersom du o jag har ganska lika tankesätt måste jag bara fråga hur du skulle hantera uppbindnings
"problemet" (känns egentligen fel att kalla det problem.
Det gäller min lilla bruna Pluto, en väldigt klurig liten häst. Han kan stå uppbunden i två grimskaft i stallgången, men jag litar inte på honom o skulle inte lämna honom så. Den andra ställer jag i gången o kan mocka i lugn o ro.
Vi har uppbindningringar ute, binder jag fast där Pluto backar han tills det tar stopp, knycker till med huvudet precis tillräckligt för att haken till grimskaftet ska ge sig. Ingen panik inte att han kastar sig eller försöker dra, han checkar bara om han sitter fast o göra han det tar han sig loss. Trär jag bara snöret igenom ringen utan att binda står han som ett ljus.
Är det värt att bråka med honom, o hur ska man då göra det utan att riskera skador?
Inget anklagande nu, jag är bara intresserad hur du skulle tänka med den hästen
I transport är det inga problemet. Men problemet finns vid skoning, håller hovis fast sparkar han undan honom lättar han direkt när Pluto drar är det ina problem. Han vill bara kolla att hasn inte är fast o när han vet att han inte är det är det inga problem.
Lurigt det där tycker jag o jag har ju valt att låta honom ha det på det sättet han trivs bäst så jag ser det inte som ett problem även om jag märker att andra gör det o tycker att jag gör fel, han ska minsann lära sig.