S

Sellan

en tanke, varför LER man inte i dressyrprogrammet? :idea:
iof är man ju väldigt koncentrerad men lite mer Leenden borde komma fram tycker jag iaf då alla ser ut som att de sitter å sörjer, dressyr ska väl vara roligt eller hur? :D

*nattvimsig sellan*

Sv: Le

Jag storflinar, särskillt om något känns lite tokigt.

En ridlärare jag hade som liten målade med läppstift så det såg ut som om hon log! Det såg rätt kul ut när hon red nära domaren och man såg den bistra minen under läppstiftet...

Jag övar på det... men jag glömmer oftast bort det, pga min koncentration trist nog. Det kanske kommer såsmåningom.

de gör ja oxå!!!

jag försöker tänka på o le ibland men e oftast så konc. att ja glömmer..
men kommer ja på mig nån gång så brukar ja försöka le.. o som sagt..när ja rider upp ohälsar så ler ja alltid.

haha, jag är så koncentrerad att jag sitter med öppen mun hela tiden :smirk: Men jag försöker tänka på att stänga den iaf när man rider förbi domaren... :D

Jag ler ALLTID... mest för att jag alltid tävlar knasiga hästar och det enda jag kan göra åt deras bravader är att LE.... så här :D

Jag ler alltid, det ger mycket bättre intryck.
I helgen satt jag dessutom och storgarvade på hästryggen på pållens första tävling, han var jätterädd för domaren och studsade som en galning :D Men vad ska man göra, man kan ju inte gärna sitta och gråta, det skulle ju se illa ut ;)
Från första gången jag tävlat har jag alltid lett, spec vid hälsningarna, oavsett hur det går - jag ler alltid vid början och vid slutet. Och sedan överöser jag hästen med klappar och så.

Jag ler alltid, om det nu inte går käpprätt åt pipan. För då asgarvar jag istället. :idea:
Och jag ler dessutom helt ärligt, det är ju roligt! FAsst okej, jag erkänner att ibland ser jag mycket konventrerad ut istället! :D

Jag brukar se väldigt väldigt väldigt koncentrerad ut (vad är konventrerad, Rumpnissen? :smirk: ), för jag tycker det är rätt svårt med ridning. Om jag t ex börjar prata under ritten, då kan jag knappt hålla kvar min sits.

Ja, jag vet att det låter märkligt, men sånt är läget.

De få ggr jag försökt mig på typ träningstävlingar försöker jag se glad ut när jag ger hästen lång tygel. Eller när galoppfattningen går igenom. Målet med min nya häst är helt klart att börja tävla, betvivlar att jag kommer att kunna le de närmaste tre åren... Nervositet kombinerat med koncentration gör att jag inte kan se helt "casual" ut. Mitt balanssinne kräver att jag är fullt fokuserad, annars tar mitt vanliga logiska sinne över.

försöker tänka på att le men har lite svårt att göra flera saker samtidigt :D
så tyvärr ser jag bister ut pga av min höga koncentration.

Det är dessutom vetenskapligen bevisat har jag läst att ler man så utsöndras nåt ämne i kroppen (endorfiner eller nåt) som bidrar till att man BLIR gladare och mer avslappnad. Enligt texten jag läste skulle det hjälpa att bara dra på munnen i en leende rörelse till och med (dvs du behöver inte le inombords, det funkar ändå :D

Sellan skrev:
en tanke, varför LER man inte i dressyrprogrammet? :idea:
iof är man ju väldigt koncentrerad men lite mer Leenden borde komma fram tycker jag iaf då alla ser ut som att de sitter å sörjer, dressyr ska väl vara roligt eller hur? :D

*nattvimsig sellan*

Varför ska man LE för? Sitta där och se GLAD ut när det går åt h-e? Nä fram för bistra miner, i alla andra idrotter ser man ju sur ut, jag hävdar min rätt att se ut som sju sorger och åtta bekymmer när jag rider. *stampar med foten*

*pms-ig Degree* :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
769
Senast: Lisen82
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
3 068
Senast: Cambrie
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Shixle
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar