LB Western's träningstävling 2 oktober 2010

cowgirl81

Trådstartare
Nån som ska dit, Jag ska ner och titta och kanske lära mig ett och annat.
Är ju ny inom western men trivs redan. Har aldrig velat tävla innan men nu känner jag att jag kan prova på nån trail klass.
Så ni som ska dit, Skriv gärna en rad om vem ni är och vilken häst ni har. Jag har kameran med mig.

Sv: LB Western's träningstävling 2 oktober 2010

Skulle vara roligt och träffa på dig. Så man vet vem man ska se upp med på tävlingsbanan om några år. :)

Ska du rida eller vara i publiken. Om du ska rida vad för häst har du. Släng gärna in bild.
Nån mer som ska dit. :)

Skulle vara roligt och träffa på dig. Så man vet vem man ska se upp med på tävlingsbanan om några år. :)

Haha :)

Jaja, vi får väl se hur det blir med det.
Fast har du fjording och jag quarter så lär vi inte träffas ändå.....på tävling menar jag !

Jag ska försöka ta mig dit, hade varit roligt att träffa lite westernfolk i närheten.
Fast det blir utan häst, får inte ihop ridningen riktigt känner jag så det blir lite för tajt....

Hur ska vi känna igen varandra då ?
Ha en lapp det står BUKE på kanske ;)

Jag såg nu att de skulle ha en Plesure walk and trot, den kanske jag skulle kunna våga mig på att vara med......

Men ska höra lite med dem.....

Synd de inte har en klass för mindre barn som man leder dem runt, det hade min pojk tyckt var jättekul !

Blir ingen fjordning, blir en nordiskorsning som tävlat i trail och lite koklasser. och några andra grenar, kommer ej ihåg nu.

Du får höra med dom. tror min hade tyckt de va roligt också. Men får la bli nästa år då när jag känner hästarna bättre. Funderar på att skola om Islandshästen.

Ni kan väll mötas på samma tävling, även om du har quarter och hon fjording:crazy: På dom flesta AQHA tävlingar finns ju Allbreedsklasser där fjordingen/nordisen kan vara med, och på WRAS tävlingar kan ju du var med med quarter. Spelar ju ingen roll vad det är för ras på hästen i Allbreedsklasser:)
LB har barnklasser! Trail-Barn, Pleasure walk &Trot-Barn och BarrelRace i Trav för barn:laugh:
I dom klasserna får föräldrar vara med och leda eller var med på banan om dom vill!

Ni kan väll mötas på samma tävling, även om du har quarter och hon fjording:crazy: På dom flesta AQHA tävlingar finns ju Allbreedsklasser där fjordingen/nordisen kan vara med, och på WRAS tävlingar kan ju du var med med quarter. Spelar ju ingen roll vad det är för ras på hästen i Allbreedsklasser:)
LB har barnklasser! Trail-Barn, Pleasure walk &Trot-Barn och BarrelRace i Trav för barn:laugh:
I dom klasserna får föräldrar vara med och leda eller var med på banan om dom vill!

Ja, det har du ju helt rätt i !
Jag är inte så insatt i detta med tävling ännu.....:confused:

Så barnklasserna kan man alltså leda i.....pojken är bara 4½ och kan egentligen inte rida rida men sitter mycket bättre i sin westernsadel så det kanske hade gått.....
Jag frå väl fråga honom !

Det blir ingen tävling för mig, ja , inte med häst ivartfall....:(

Gick och skadade handen/fingrarna ikväll vid lastning när jag skulle ta hem hästarna från betet.......:cry:

Ska röntga imorgon så får vi se vad som sägs då men det blir nog ingen ridning på en vecka eller så och då känns det som lite för kort tid innan tävlingen.....

Jo, så upptäckte jag att hästen hade ett litet sår på insidan ena hasen oxå, svullet och varmt men inte halt.....så hon får ändå stå några dagar......

Allt på en gång - lika bra det !

Usch sicken otur. Men får hoppas du kommer och tittar. Alltid bra med och åka titta också om det är första gången eller om det är längesen man var iväg. :)

Usch sicken otur. Men får hoppas du kommer och tittar. Alltid bra med och åka titta också om det är första gången eller om det är längesen man var iväg. :)

Inget brutet iallafall, tur i oturen :)

Alltid kul att träffa folk och se fina hästar !
JAg ska allt försöka komma iväg.....

De hoppas jag :) Du får ta med kameran och göra som jag, Ta massa kort och lägga upp på Bukefalos sen. :)

Jag och Lexus skall dit och tävla i trail och pleasure walk & trot.. Vi bor ju bara 10 minuter från LB så de här små mysiga tävlingarna är ett måste för oss två ;)

Är det han du har på avataren. Jag kommer som sagt ta många kort och sen lägga upp dom här. :)

Japp det är kusen på bilden som sa med och tävla =) då syns vi på lördag!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 599
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 673
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023