LB:0 tips?

mirrorgirl

Trådstartare
Ska rida en LB:0 på en pay n ride på söndag och har inte ridit just det programmet förut. Vad behöver man tänka extra på? Är det något som är lite mer klurigt än vanligt?
Tänker t ex på de halva 10 meters volterna.

Tar gärna emot alla tips jag kan få :)

Sv: LB:0 tips?

Jag har bara tränat att rida det, men de halva tio-metersvolterna är faktiskt lite kluriga? Just att bibehålla bjudningen på så liten volt och forma hästen som på en riktig volt. Beror ju såklart vart man är i utbildningen med ;)

Sedan tyckte jag att programmet var lite ologiskt eftersom trav och galoppdelarna inte stämmer (galoppen börjar o slutar inte på samma ställe i båda varven) i de olika varven :o bra att träna på så du inte rider fel.

Annars gillar jag längningar längs långsidorna, även om jag tycker det är bäst när de är "bortåt" på en lite mer tittig/ovan häst. Dock tror jag det är lättare att få bra poäng på en längning på diagonalen-borde synas bättre av domaren?

Ett tips är att verkligen rida igenom det både i delar o helt för att känna vart du kan få "problem" innan, samtidigt är ju programridning en superbra grej före riktig tävling!

Sv: LB:0 tips?

Rent generellt, var noga med vägarna och att övergångarna sker på korrekta ställen. Det är ju främst det domarna tittar efter på lägre nivå :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: Lisalei
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 972
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar