Lavendern dör!:(

Kratus

Trådstartare
Hjälp! Hur räddar jag lavendern jag fick i kruka förra veckan? Den har fått vatten, men det verkar inte hjälpa, den blir bara ledsnare och ledsnare. :crazy: Har den fått för mkt vatten? Eller för lite? Jorden är fuktig, men växten är torr. :confused:
Jag hade tänkt att plantera ut den i vår nya trädgård sen när vi flyttat om två veckor.

Hjälp mig!!! :bow:

Sv: Lavendern dör!:(

Jag antar att det är lavendel du menar.
Den vill ha väldränerad jord, så även om jorden ska hållas fuktig vill den absolut inte ha rötterna i våt jord. Kolla av att den inte sår i vatten.

Jag antar att det är lavendel du menar.
Den vill ha väldränerad jord, så även om jorden ska hållas fuktig vill den absolut inte ha rötterna i våt jord. Kolla av att den inte sår i vatten.

Ja, det är det, vet inte riktigt varför det blev ett r istället för ett l. :confused:
Misstänker att det är så, ställde ut den i solen igår sen kom det så klart ett åskoväder så jag tror att den är dödens död nu. :cry: Jag har tyvärr inget att plantera om den med heller. :mad:

Det är nog bara att inse att jag verkligen inte har några gröna fingrar och skaffa plastblommor i stället. :cool:

om du misstänker att den står i vatten, ta ur den ur krukan och låt den stå i fira luften ett tag(tills den är torr), sen rensar du bort döda växtdelar och rötter. Sätt tilbaka i krukan och håll den under tak så att du kan reglera vattenmängden!

Lycka Till

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från... 12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka