Lättar mitt hjärta!

Lamborghini

Trådstartare
Jag måste. För att ha en stämpel som "hon som tror att hon är en perfekt mamma" är rätt värdelöst... Och "hon som tycker att alla andra gör fel".

Tror att ni är skitbra föräldrar åt era egna barn, men att vi alla kanske inte är det åt andras barn. Såklart! Bara för att man går emot strömmen betyder inte det att man tycker att alla gör fel för sitt barn. Men troligen att "jag skulle aldrig göra så själv".

Jag vill också säga att många här har jag lärt mig urmycket av och utan er hade det inte gått så lätt för oss här hemma som det faktiskt gör.

Så ris och ros till Buke :D

Tackar för denna, hmm, intressanta (:D) tid! :love: Å lycka till med era små (o stora) gullungar.

Med denna tråd ville jag bara förtydliga att jag inte tycker att jag är bättre än någon annan, som många tror. För det känns orättvist att få den stämpeln bara för att jag inte tycker och tänker som många andra.

Senast ändrad:
Sv: Lättar mitt hjärta!

Jag måste. För att ha en stämpel som "hon som tror att hon är en perfekt mamma" är rätt värdelöst... Och "hon som tycker att alla andra gör fel".

[/I]

Inte for att vara san, men du kanske ska fundera pa vem det ar som tycker att du tycker att du ar en perfekt mamma... Man far valja vilka inlagg man tycker ar relevanta och inte. Jag tycker for det mesta vi har en trevlig diskussionsniva har inne.

jag ser upp till er allihopa som är i min ålder och skaffat barn. För ni besitter sådana kunskaper och förmågor jag inte har ännu. Som att lyckas ha koll på allt och även sitt/sina barn!

Nu vet ju inte jag vad din ålder är, men jag har inte någon direkt koll på vare sig mig själv eller mitt barn!:)
Jag förstår dig inte riktigt TS, menar du att du ofta har avvikande mening när det gäller barnuppfostran och får då en massa mothugg?
Jag ska ärligt säga att jag nog inte bryr mig så mycket om vad andra gör, vi har vissa principer för vår son, han får inte kolla på TV, vi kommer bara att använda TV:n när han blir större för filmer etc, han kommer att få begränsad datatid och jag kommer definitivt att uppmuntra honom till fysisk aktivitet, gärna lagsporter om han tycker det är roligt. Sen är jag inte förtjust i skamvrå och dylika metoder heller, så det kommer vi inte att använda. Han är inte ens ett år än så vi får se hur det går med dessa principer...

jag är 24. Och jag känner mig inte redo än för barn, för jag är rädd att inte klara att ha koll på allt. Ni ska ha koll på era barn, er själva, vad man inte får äta som gravid, att barnen inte gör sig själv eller andra illa...

Buke är på låtsas. Vad spelar det för roll att man tycker olika? Vi är alla skitbra föräldrar IRL. Det kommer bli folk av alla våra barn oavsett om vi väljer trehjuling eller fyrhjuling, mjölk eller vatten, TV eller icke TV osv.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 592
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar