Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen tycker jag att kvalreglerna är korkade just för att man måste vara kvalad före anmälningstiden gått ut. Vet flertalet ryttare som missar tävlingar där inte klassen är fylld pga av denna regeln. Jag tycker att det ska vara såsom i hoppningen att du ska vara kvalad före start.
. Och de flesta låg på en bra bit över 60% jag tror fyran fick 72%...
När du pratar om att klassa upp fler ryttare från de lätta klasserna undrar jag om det verkligen finns en marknad för det?
Måhända att LillaMusse överdriver, men det är verkligen inte ovanligt att folk rider skolor och andra rörelser inför en L:B start där rörelserna definitivt inte ingår i programmet.
En domare jag skrev åt sa att man inte får rida rörelser som inte ingår i det program man ska rida på framridningen-men huruvida det stämmer har jag ingen aning om.
Jag håller med att de klasserna ska vara för dem som är på den nivån. Var och kollade på en LB och så såg jag alla som red galoppombyten i varje steg, och helt perfekta samlingar. Det var även vissa som jag kände som brukar träna pazzas (stavning?) och piaf (stavning). Alla höll även på med mycket öppnar slutor och ingen värmde upp på några av programmets rörelser. Och de flesta låg på en bra bit över 60% jag tror fyran fick 72%...
Är det vanligt att folk tränar piaff och passage och galoppombyten i varje i perfekt samling och sen rider en LB start?
Alltså jag har inte nånstans skrivit att jag själv upplever fenomenet som ett problem för mig. Men jag tycker att kan man klassa upp från regionala klasser borde man rimligen kunna klassas upp från lokala klasser. Ser inte riktigt skillnaden?
Jag tror att vi gör stickprover. Jag är aldrig i sekretariatet så jag har inte jättekoll. Det bästa vore om tdb kunde sortera ut vilka som är godkända att starta där kval krävs så länge man har det systemet att man måste vara kvalad före ordinarie anmälningstiden gått ut.