Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men är det verkligen ormiligt att tycka att det borde finnas ngn form av uppklassning? Är ju hyfsat enkelt att göra med dagens system.
Men ååå vilken tröttsam pajkastning. Om nu Minstral har sin åsikt låt hen ha den. Kan väl kvitta om ni tycker samma? Och oavsett kommer fortsatt pajkastning inte ge nån konsensus öht.
...och det var alltså riktat till alla parter i diskussionen "varförtyckerduintevadjagtyckerjagharjurätt".
Uppklassning på vad? Problemet, eller det påstådda problemet gäller lokal klass och LB har nämnts. Hur klassar man upp någon därifrån om de inte startat LA?
Jag har anmält oss till en LC:2, inte mitt favoritprogram men det som passade oss bäst av vad som fanns att välja på aktuell helg och ett lagom nybörjarprogram. Dock tappade jag lite sugen när jag kollade in en del av konkurrensen, bland ca 15 anmälda finns flera hästar som gått LA-MSV hyfsat nyligen på över 60%, en gick LA:3 på över 65% så sent som i helgen! En häst har bara gjort ett par starter, samtliga i LC och en bra bit över 70%.
Uppklassning på vad? Problemet, eller det påstådda problemet gäller lokal klass och LB har nämnts. Hur klassar man upp någon därifrån om de inte startat LA?
Tdb är ju ett rätt avancerat datasystem och egentligen borde det även finnas en funktion för kval och uppklassning. Tex hade det kunnat sluta stå i propparna för MsvB-klasser att bevis på kval ska medföras i anmälan (såvitt jag förstått är det ingen ens som gör det?), för det borde finnas en rubrik bland "mina anmälningar", "min ekonomi" osv med "mina kval". Även då "mina uppklassningar" borde rätt enkelt kunna komma in där. I synnerhet för de ryttare som rider många hästar borde systemet kunna hjälpa till och underlätta.
Fast det står det väl i de flesa proppar med MSVB och uppåt att Kval till den klass där kval krävs, anges till arrangör vid anmälan.
Jag har också kollat tillbaka på några LB och vinnande ekipage ligger mellan 68 och 76 %. Jag tycker fortfarande att man då är överkvalificerad för LB, det är ju inte så att man ska upp i MSV utan det finns en lätt klass kvar. Det jag har skrivit nu är TYCKANDE utifrån FAKTA, jag har all rätt att tycka så faktiskt.
Tja uppklassning från den klass man helt enkelt blivit överkvalificerad för. Tex när du ridit *säg fem* L:B på *+68%* är du uppklassad och får inte längre starta fler lokala L:B utom i Clear Round. Sen är det isf dags för ryttaren att åka hem och träna för att rida högre klass.
Men uppklassning är just att du inte får rida i den klass du har "för bra" resultat i. Kval är en helt annan sak. Jag tycker inte att kval i lätta klasser känns aktuellt öht. Tycker helt klart att man ska kunna få lov att gå rakt ut i L:B-MsvC om man nu så vill.