Lätt svullnad

Jjuulliiaaa

Trådstartare
tog in min häst idag och så såg jag att hon var lite svullen på insidan av sitt ben. Ej halt varm el öm. Finns ett sår där svullnaden är dock en vecka gammalt så känns inte troligt att det har med det att göra. Nån som har en idé? Eftersom hon inte verkar ha ont har jag inte ringt veterinär idag på jour utan tänkte avvakta nån dag. Försökte få in en bild men lyckades inte.

En svullnad kan vara många olika saker. Stukning, vrickning, fodergalla, strykning.. etc.
Min var varm och svullen på insidan av ett framben för tre veckor sedan, avvaktade en vecka (hästen var inte halt) ingen minskad svullnad efter fem dagar så då åkte vi in till klinik och kollade leden.
Det visade sig vara en ytlig skada, alltså att hon slagit sig själv eller på något annat sätt slagit i benet.
Jag red dagen därpå men tar det lite lugnare tills svullnaden gått ned helt. (Den kan fortfarande anas).

I ditt fall hade jag avvaktat en vecka för att se hur det utveklar sig, om det inte blir bättre hade jag tagit ut veterinär.

Hade ut en distriktare som visste mindre än mig med bad om en kur metacam som jag fick. Tänkte skritta/prmenera några dagar så
Får vi se om det lägger sig annars åker vi på klinik.

Hade ut en distriktare som visste mindre än mig med bad om en kur metacam som jag fick. Tänkte skritta/prmenera några dagar så
Får vi se om det lägger sig annars åker vi på klinik.

Helt förvånad över att du ringde ut veterinär och tydligen dessutom fick Metacam utskrivet om det är som du skriver , ingen hälta och vetten inte hittade något problem .

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 231
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: jemeni
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama