Låta innekatter gå ute i koppel?

aemaria

Trådstartare
Ni som har innekatter- brukar ni ta med era katter ut i koppel? Jag vill gärna att mina innekatter ska få andas lite frisk luft men jag är rädd att de kommer vilja gå ut hela tiden när de väl prövat på friheten. Vi har tyvärr ingen möjlighet att bygga rastgård där vi bor nu..

//aemaria

Sv: Låta innekatter gå ute i koppel?

Jag brukar vara ute med min kisse, hur mycket bero lite på väder och tid.Han är inte så att han sitter och vill ut hela tiden.

Mina börjar tjata så fort selen kommer fram, men det är inga problem att ha dem inne hela vinterhalvåret och bara gå ut med dem fina sommardagar (de har ju inte pälskvalitet för svenskt väder)

jag går med mina (mco)
och det går utmärkt, de tjatar inte heller om att gå ut, utan blir bara glada när selen tas fram :)

Mina katter uppskattar uteturerna så länge vädret är varmt och skönt, och stanna ute för länge är ju inte så himla roligt ;)
De blir väldigt glada när jag tar fram selarna, men tjatar inte om det.

Jag är ute med mina då och då. Den ena kan sitta och tjata länge och väl vid dörren (dessutom har han väldigt hög och klagande röst, lite som siames), men den andra ber aldrig om att få gå ut (men är glad när vi väl är ute).

Den som sitter och tjatar är en hittekatt jag tog mig an i höstas, vet itne hur länge han varit ute innan dess men gissningsvis ganska länge. Den andre är född ute och har varit i stall/lagård första halvåret innan han kom till katthem och sen hit.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 214
Senast: GoLightly
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama