Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du förklara utförligare vad "hajspaningssafari" är för något å hur det går till?Där jag surfat har det tydligen varit relativt vanligt med unga vithajar även på grunt vatten. Jag älskar hajar som djur men hade definitivt inte varit speciellt cool om jag såg en under mig när jag ligger där och hjälplöst plaskar på min lilla bräda.
(Däremot älskar jag att de gjort "hajspaningssafari" av det istället för att skrika om att hajarna ska bort. Det är vi som är inkräktare i deras vatten, inte tvärtom.)
Kan du förklara utförligare vad "hajspaningssafari" är för något å hur det går till?
Låter bli att kissa i vattnet så att den inte blir suratt antalet oprovocerade hajattacker har ökat. Då undrar jag hur man gör för att INTE provocera en haj? Klapar den lite snällt på huvudet och säger godag?
Detta känns bättre än en haj bur, om man nån gång skulle lyckas ta sig iväg på denna typ av semester.Nu har jag inte varit med på just hajspaning, men i det här området (Santa Cruz, CA) åker man ut med båt en halvdag och får hjälp med att söka efter haj och val med kikare och guider som vet hur man hittar dem. De unga vithajarna har varit inne i bukten (bland alla surfare och dykare) där man kan se dem uppifrån om man har polariserande solglasögon.
Detta känns bättre än en haj bur, om man nån gång skulle lyckas ta sig iväg på denna typ av semester.