Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter kvar på jobbet mitt i city och lyssnar på helikoptrarna som hovrar. Vi får inte gå hem och jag kan inte göra det heller för jag bor på söder... Det sägs just nu att man inte ska gå igenom Gamla stan som jag måste göra om jag ska hem. Och min syster som var nära mig gick hem och satte sig i mitt trapphus så grannarna förbarmade sig över henne och hon sitter och fikar med dem.

Det är sjukt stressande med alla rykten om skottlossning. Mår inte alls bra just nu..

Sitter kvar på jobbet mitt i city och lyssnar på helikoptrarna som hovrar. Vi får inte gå hem och jag kan inte göra det heller för jag bor på söder... Det sägs just nu att man inte ska gå igenom Gamla stan som jag måste göra om jag ska hem. Och min syster som var nära mig gick hem och satte sig i mitt trapphus så grannarna förbarmade sig över henne och hon sitter och fikar med dem.

Det är sjukt stressande med alla rykten om skottlossning. Mår inte alls bra just nu..

:heart

:heart

Kram :heart

:heart Hoppas att ni är flera stycken som kan stötta varandra! Kram

Mall of Scandinavia har nu också blivit utrymmet, jag tror av säkerhetsskäll (ej säker dock).

Maken står på stationen i Solna och hoppas på att toppen från Uppsala kommer dit och vänder så han kommer hem.
Tror alla vänner i Stockholm är ok.

Bor i Täby so I'm safe, och har inte hört något annat om någon jag känner. Mamma skulle in till stan till en avtackning på hennes gamla jobb men med mycket tjat lyckades jag övertala henne till att låta bli åtminstone ikväll. Men den där kvinnan höll på att göra mig galen :grin:

Alla rykten om skjutningar på olika ställen i city har hittills ännu inte visat sig ha nån substans. Det får gärna fortsätta bara vara just rykten.

Polisen bekräftar skottlossning vid Fridhemsplan, samtidigt som polisen dementerar skottlossning vid Fridhemsplan.
Trodde de bekräftat skottlossning vid Hötorget och vid Åhlens? Det sa de i sändningen jag följer (DN).

Bor på Sankt Eriksplan så alla rykten om skottlossning vid Fridhemsplan gör mig väldigt nervös.... Helt sjukt hela alltihopa, fullt med utryckningsfordon och helikoptrar här, mår riktigt illa känner jag.

Skicka SMS istället, de köas och skickas när det finns kapacitet och dessutom belastar de nätet mindre. Samtal måste ske i realtid och det kan strula nu med tanke på alla som ringer. Håller tummarna för att du får tag på henne :heart
Redan gjort + Facebook och på arbetet var hon inte ,hon hade gått vid 14 tiden,inte bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar