Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mamma var där, hon stod vid övergångsstället Drottninggatan/Mäster Samuelsgatan när lastbilen kom dånande :cry: De har suttit i en hotellkällare men fått komma upp precis nu, men inte gå hem.

Jag är i Skåne men har hela familjen i Stockholm. Alla mår bra men pappa är inlåst nånstans i centrum. Och mamma fyller år idag... det telefonsamtalet blev inte riktigt som jag tänkt :(

Fy fan. Det var väntat men jag blir så jävla matt och less varje gång det sker.

Alla rykten om skjutningar på olika ställen i city har hittills ännu inte visat sig ha nån substans. Det får gärna fortsätta bara vara just rykten.

Polisen bekräftar skottlossning vid Fridhemsplan, samtidigt som polisen dementerar skottlossning vid Fridhemsplan.
Har de bekräftat det med? Jag har bara sett att de dementerat infon.
Verkligen förvirrat.

Min mamma var där, hon stod vid övergångsstället Drottninggatan/Mäster Samuelsgatan när lastbilen kom dånande :cry: De har suttit i en hotellkällare men fått komma upp precis nu, men inte gå hem.

Jag är i Skåne men har hela familjen i Stockholm. Alla mår bra men pappa är inlåst nånstans i centrum. Och mamma fyller år idag... det telefonsamtalet blev inte riktigt som jag tänkt :(

Fy fan. Det var väntat men jag blir så jävla matt och less varje gång det sker.

Så skönt att de är ok iaf!

Bor på Sankt Eriksplan så alla rykten om skottlossning vid Fridhemsplan gör mig väldigt nervös.... Helt sjukt hela alltihopa, fullt med utryckningsfordon och helikoptrar här, mår riktigt illa känner jag.
jag bor vid odenplan och håller mig borta från fönster utåt bara vid fönster mot innergården.

Var i stan när det hände. Helt sjukt. Nu hemma och sitter och hör hur helikoptrarna hovrar över huset. Bor högst upp och de flyger lågt.. Hör sirener lite då och då.
Har kollat grannens barn, de är i 10-års åldern och har tagit sig hem från skolan men föräldrarna är fast på jobbet..

Trodde de bekräftat skottlossning vid Hötorget och vid Åhlens? Det sa de i sändningen jag följer (DN).

Bor på Sankt Eriksplan så alla rykten om skottlossning vid Fridhemsplan gör mig väldigt nervös.... Helt sjukt hela alltihopa, fullt med utryckningsfordon och helikoptrar här, mår riktigt illa känner jag.

Har de bekräftat det med? Jag har bara sett att de dementerat infon.
Verkligen förvirrat.

Det finns ännu inga *befräftade* uppgifter på någon skottlossning. Däremot florerar det hysteriskt med rykten. Även från enskilda väktare och polismän, enligt media.

Polisens sida talar bl.a om detta:
"Det har förekommit uppgifter om skottlossning men det är inte bekräftat i nuläget. Detta ska ha skett i närheten av/vid Åhlens centralt."

Två personer är bekräftat döda, ev. är dock fem personer döda :cry:
Det var en reporter på p4 som åkt buss och dom höll på att kolidera med lastbilen .Dom rusade ur bussen för att hjälpa dom skadade och han sa minst 4 st var i sådant skick att dom inte var någon ide att försöka återuppliva .Det är bara att hoppas inget mer händer .Mina tankar går till dom drabbade

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve