Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men folk som inte ens är i stockholm som markerar sig som säkra. Blir lite störd..

Han på fyran som pratade om att behålla lugnet och inte sprida rykten. Han verkade vettig tycker jag

Fast det kan ju vara folk som var i Sthlm av någon anledning fast de inte bor där :) Det är ju faktiskt mycket folk som rör sig där.
Kan ju finnas fler anledningar till det. Jag bor och jobbar i Vallentuna, så i min värld är jag ju långt bort, även om jag var i centrum imorse, men efter ett antal frågor från folk i form av "du är väl inte i centrum?" eller från såna på annan ort som har dålig koll på Stockholms geografi, om jag är okej, så insåg jag att det var enklast att markera mig som säker, så ser alla som undrar.

En gammal kollega var på besök i S-holm idag. Hon var på centralen när allt hände, men kunde ta sig ut. I kaoset träffade hon en kvinna som skulle till samma stad som min kollega bor i. Nu sitter de i kvinnans lägenhet och kommer ta bilen sen när det lugnat sig lite. Människor visar verkligen sin goda sida i kris.

Men folk som inte ens är i stockholm som markerar sig som säkra. Blir lite störd..

Han på fyran som pratade om att behålla lugnet och inte sprida rykten. Han verkade vettig tycker jag

Inte ett dugg konstigt. Inget av mina barn bor i Stockholm men båda är där i jobbet då och då. Jag var spyfärdig innan jag fick tag i dem för även om de inte var planerat att de skulle vara där idag så kan saker hända som gör att de får åka med kort varsel och det kunde lika gärna varit idag.

Jag som redan var så himla rädd för terrorattacker efter att ha bott i England med en vän som jobbar som polis och sa ofta när de fann bomber.

Nu finns det i farstun. Fy fan.

Hoppas verkligen alla er nära och självklart ni själva är ok. Stora kramar till alla :cry::heart

Huga, jag kom ut från en begravning i hemstaden och slår på telefonen. Den plingar och sambon är på centralen och ska strax gå ombord på tåget hem när de evakueras.
Som tur var fick de tag på en hyrbil och tar sig förhoppningsvis hem.

Mina vänner som bor i Stockholm har markerat att de är i säkerhet, tack och lov.

Hmm de låter inte direkt upphetsade. Vilken känns både lugnande och lite bisarrt. Det låter som en presskonferens att berätta om en studie om bevarande av ekskogar.

Både och tycker jag. Jag tycker det är lite jobbigt när man väntar på att få tag på vänner få avisering och det är någon som är i Luleå.
Mitt kusin barn bor i Jämtland, hen var visade sig vara mitt i centrum Stockholm idag. Tack och lov safe men nära det som hände. Jag har även vänner som har många utländska vänner som bor långt ifrån Stockholm men har fått förfrågningar från utlandet om de är safe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix