Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar på TV4, har svårt att ta in att det verkligen händer :cry:
Sambon sitter fast på jobbet, högst oklart när han kommer hem. Många nära och kära har markerat sig som i säkerhet, men inte alla. Oavsett så är det otroligt sorgligt för de drabbade och deras anhöriga :heart

En till som sitter fast på jobbet, men mest för att byggnaden är låst. Har nära hem annars och kan promenera, men inte så sugen på att ge mig ut...

Min exsambos mamma ringde mig när det hände. Av en slump så messade vi just när det hände så hon ringde upp när hon gömde sig på Haymarket. Jag var på väg in till stan och blev chockad, tvärvände hem. Hon är fortfarande fast på Haymarket men hoppas på att få gå hem snart.

Jag har aldrig ringt hela min familj och vänner så snabbt i hela mitt liv. Alla de närmaste är OK :heart

Polisen bekräftar skottlossning vid Fridhemsplan, samtidigt som polisen dementerar skottlossning vid Fridhemsplan.
Det här var radions P1, där de plötsligt fick in "bekräftade uppgifter på skottlossning vid Fridhemsplan från polisen!", där den andra reportern avbryter med orden "Polisen dementerar nu en skottlossning vid Fridhemsplan."

Sänder mina tankar och stöd till alla er som är i närheten av detta. Fruktansvärt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve