Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Idas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 111 079
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar på TV4, har svårt att ta in att det verkligen händer :cry:
Sambon sitter fast på jobbet, högst oklart när han kommer hem. Många nära och kära har markerat sig som i säkerhet, men inte alla. Oavsett så är det otroligt sorgligt för de drabbade och deras anhöriga :heart

En till som sitter fast på jobbet, men mest för att byggnaden är låst. Har nära hem annars och kan promenera, men inte så sugen på att ge mig ut...

Min exsambos mamma ringde mig när det hände. Av en slump så messade vi just när det hände så hon ringde upp när hon gömde sig på Haymarket. Jag var på väg in till stan och blev chockad, tvärvände hem. Hon är fortfarande fast på Haymarket men hoppas på att få gå hem snart.

Jag har aldrig ringt hela min familj och vänner så snabbt i hela mitt liv. Alla de närmaste är OK :heart

Polisen bekräftar skottlossning vid Fridhemsplan, samtidigt som polisen dementerar skottlossning vid Fridhemsplan.
Det här var radions P1, där de plötsligt fick in "bekräftade uppgifter på skottlossning vid Fridhemsplan från polisen!", där den andra reportern avbryter med orden "Polisen dementerar nu en skottlossning vid Fridhemsplan."

Sänder mina tankar och stöd till alla er som är i närheten av detta. Fruktansvärt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid I sommar kommer jag behöva boende av nått slag i Stockholm. Men pga troligtvis behöver va tidig på festival eller iallafall deras dörrar...
Svar
7
· Visningar
629
Senast: Masqueradee
·
Fordon Jag ska till Stockholm om ett par veckor. Jag kör, men vill inte köra inne i Stockholm pga överlevnadsinstinkt :p Slutstation är Älvsjö...
Svar
19
· Visningar
894
Senast: gul_zebra
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
959
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025