Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu är jag väldigt nyfiken på om det bara är ett rykte eller om polisen verkligen åker runt och ropar ut att det är ett terrordåd/terrorhot. Hoppas verkligen att det bara är ett rykte!
Jag menade inte att det inte skulle vara ett terrordåd, det jag menade var om polisen åker runt och ropar ut detta. Känns konstigt att de bara åker runt och ropar men inte försöker liksom strukturerat få folk att lämna platsen, typ.Högst troligt inte ett rykte. Det här är garanterat ett terrordåd.
Jag menade inte att det inte skulle vara ett terrordåd, det jag menade var om polisen åker runt och ropar ut detta. Känns konstigt att de bara åker runt och ropar men inte försöker liksom strukturerat få folk att lämna platsen, typ.
Terrorexperten Hans Brun säger att det viktigaste just nu är att få reda på vad som verkligen har hänt i centrala Stockholm.
– Det viktigaste just nu är att behålla lugnet och avvakta tills det finns verifierad information från myndigheterna och inte sprider rykten i onödan, säger han till TT-
Att ropa är väl ett sätt att få folk från platsen, om det nu stämmer att de gör det. Jag ser inte problemet där.Jag menade inte att det inte skulle vara ett terrordåd, det jag menade var om polisen åker runt och ropar ut detta. Känns konstigt att de bara åker runt och ropar men inte försöker liksom strukturerat få folk att lämna platsen, typ.
Ja, jag ifrågasätter inte att de informerar och varnar... Det lät på att de bara åkte runt och ropade ut det, och i mitt huvud blir det ett perfekt sätt att få folk panikslagna istället för att bege sig från platsen.Men det är väl jättebra att de varnar!? Är man två poliser i en patrull så känns det som att det snabbaste sättet är att ropa ut detta till folkmassan, för att få dem till att skingra sig.
Terrorister gillar som bekant folkmassor, och att då skingra dessa känns som ett bra idé tycker jag.
Det är som sagt inte att de ropar ut från en polisbil som är problemet, jag tolkade som att de "bara åkte runt och ropade", och i mitt huvud blir det lätt att folk får panik istället.Att ropa är väl ett sätt att få folk från platsen, om det nu stämmer att de gör det. Jag ser inte problemet där.
Fy fan, sitter här och gråter. Fick nyss höra att min syster som jobbar i stan är ok och ska försöka ta sig hem Det blir så fruktansvärt jävla verkligt när det händer så nära.