Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som chockar mig nu är att en polis säger åt en journalist att backa för de är inte säker på vad som finns i lastbilen (dvs det kan vara en bomb) och journalisten backar inte direkt (allt är i direktsändning på SVT).

Hur dum i huvudet får man vara?!
Vi reagerade också på det. Hon försökte intervjua polismannen och fördröjde därigenom utrymningen. Och på ett ganska drygt sätt.

Jag är lite tacksam för att dottern blev kräksjuk igår så vi har torkat spyor under natten och är allihop hemma idag. Jag jobbar i city, dock en bra bit från Drottninggatan, men jag passerar t-centralen när jag ska hem. Om dottern hade varit frisk hade jag passerat t-centralen precis när dådet skedde.

Det lär vara enormt många som inte kommer hem nu eftersom all tågtrafik står still, både t-bana och vanliga tåg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar