Lasta två hästar som inte känner varandra

ponnymother

Trådstartare
ja som rubriken säger, skulle ni göra det? Det gäller två ponnys som ridits tillsammans två gånger. Nu ska vi på ridkurs och det andra ekipaget har ingen skjuts.

Sv: Lasta två hästar som inte känner varandra

Det du får tänka på är hur ponnyna betedde sig när dom reds tillsammans. När vi köpte vår ponny för ca tre år sedan så red min dotter tillsamans med en kompis bägge stona är ganska ranghöga, när vi sedan skulle åka på ridkurser så lastade vi in dom i transporten. Utan några som helst problem.

Så fungerar det bra med hästarna under ritt så tror jag inte att det är några problem.

Har ni möjlighet så kan ni ju ställa dom i varsin box brevid varandra så dom får hälsa lite mer.

Lycka till!!

Det är nog inga problem. Min ena nordsvensk har åkt tillsammans med en häst han bara hälsat lite på i hagen innan - gick hur bra som helst!
Om det gruffar lite kan man binda dem med grimskaften lite kort åt var sin sida så att de inte når att bita varandra. Det har jag fått göra med två ston som alltid åkt ihop men plötsligt började tjura på varandra. Funkade utmärkt!

Om ni är osäkra kan ni kanske köra två gånger??

Kolla även så att vikten inte blir för hög i transporten.....

När vi hämtade vårat russ och våran nordis körde vi dom i samma transport trots att dom aldrig träffat varandra förut. Hästarna stod i närheten av varandra och vi ville inte behöva åka ner två gånger.
Det gick bra, nordisen blev lastad sist och det var lite krångel att få på han för han skulle lukta på den lilla. Men hursomhaver gick det bara fint, nordisen tuggade bara lite på den lilla men sen stod dom bara och åt :)

ja som rubriken säger, skulle ni göra det? Det gäller två ponnys som ridits tillsammans två gånger. Nu ska vi på ridkurs och det andra ekipaget har ingen skjuts.

lätt:P för ja har gjort det:D No problemas. Sedan släpper vi ihop hästarna direkt i hagarna också utan att de ska hälsa på varandra över en tråd.. fjoll ;) Här kör vi på:rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 509
Senast: Sesca
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?