Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skakar liv i en gammal tråd istället för att göra en ny. Min Letto dog en dag och vägrade starta om. Eftersom jag en längre tid varit irriterad på att de flesta böcker jag vill ha är på engelska och det tycks vara skitsvårt att hitta böcker i e-pubformat på engelska (då talar vi om att köpa böckerna!) inhandlade jag en Kindle Touch då jag insåg att Webhallen hade för knappa 700 kr. Den hann ju inte mer än hem förrän Letton vaknade till liv igen, skrämd av konkurrensen antar jag. Så just nu har jag två läsplattor, men jag litar inte på Letton... Min förra, som var en första generationens Letto, lever däremot i högönsklig välmåga hos min vän i Peru. Han är jätteglad, för läsplattan har öppnat en ny värld då han kan läsa böcker på svenska utan att betala svindyr frakt och tull.
Men den egentliga frågan: min Kindle vill ha ett fodral. Har googlat runt lite och inte hittat på någon betrodd webbaffär. Webhallen har, men då kostar de 500 kr och det tycker jag är mycket! Någon som har tips på fodral? Dessutom - jag ska åka till USA om tre veckor. Kanske kan man köpa fodral över disk där? Någon som vet? (Jag ska till New York, så om det finns bör det finnas där.)
@Monstermom - men du är sådär praktisk, händig och pysslig! Det är inte jag!
För övrigt funderar jag på att läsa Discworld nu när jag har en Kindle. Var börjar man?
Hahaha, jag är inte ett dugg händig! Jag är bara fattig!
Var man börjar... Mitt i, typ?
Jag tänker mig... Small Gods till dig kanske? Jingo... Feet of Clay?
Mina favorit"serier" är häxorna och stadsvakten, Rincewind blir bra först i senare böcker tycker jag. Och Döden"serien" har aldrig varit riktigt min smak...
Alla "serier" blir dock bättre lite längre in, men det finns ju ett värde att börja med första boken också. Kanske egentligen är bäst att börja med häxorna ändå?
Något särskilt tema du känner för att doppa tårna i först?
@Klara , tipsen du fick, var de lämpliga att börja med tyckte du?
Ehhh.... Det är dom säkert. Jag har bara inte hunnit läsa dom än.
@Monstermom - tolkar jag dig rätt som att du kommer fram till att jag ska börja med antingen Equal Rights eller Guards! Guards! fast du först namnger tre andra böcker?