Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kanske jag är lite seg men jag kör alltid mina böcker genom Calibre och då är det jättelätt - bara att koppla in Kindeln och så klicka på den bok du vill överföra och så send to device. Plättlätt.Tack igen! @Mammas Jag kopplar ju in kindlen i datorn för laddning men har inte den som mapp på datorn. Hrrrmm får experimentera lite innan jag kommer med fler frågor.
OK, ska testa när jag kommer hem och har grävt upp kindlen ur lådan där den sover sin vintersömn. Jag har bara handlat på amazon direkt genom kindlen.Nu kanske jag är lite seg men jag kör alltid mina böcker genom Calibre och då är det jättelätt - bara att koppla in Kindeln och så klicka på den bok du vill överföra och så send to device. Plättlätt.
Jag är väldigt sugen på en Kindle, men har jag förstått det rätt om jag tror att den inte alls är kompatibel med biblioteksböcker? Då blir det ju något av ett problem, biblioteket är min bästa vän...
Det går att få över "lånade" e-böcker till en Kindle, dock är det lite omständligare. Är dock inte säker på att det är helt lagligt, man måste nämligen ta bort kopieringsskyddet för att kunna göra det.
Jag har haft iriver story hd.Inte surfplatta alltså utan läsplatta.
Någon som har en läsplatta? Är ni nöjda? Eller blev det en "bra att ha"-grej som lades undan?
Hur funkar det att låna böcker på bibliotek? Måste man tex först fysiskt gå dit och skaffa ett lånekort? Att köpa böcker, gör man det direkt i plattan eller måste man går via datorn? Är det krångligt med olika format osv eller känner ni att ni kan handla "var ni vill" till er platta?
Vad tycker ni inte fungerar bra?
Alltså, eftersom jag har erfarenhet av både läsplatta med inbyggt lyse och inte säger jag bara att det är SÅ värt det att kunna läsa även i mörker. På min touch har jag ett skal med inbyggd lampa, men det blir inte alls lika skönt att läsa med den som på Paperwhiten där jag själv ställer in styrkan på bakgrundsljuset. Så @the_connemara jag skulle i din sits leta efter vilka plattor som har den funktionen. Det är nog nästan 2 år sedan amazon lanserade sin version, så det borde finnas fler på marknaden med den tekniken i.
Kan visa hur min läsplatta ser ut när man läser på den i absolut strålande sol
Precis som att läsa i en bok tycker jag, väldigt skönt för ögonen .
Enjoy, säger jag bara. Fick min i julklapp (hade aldrig kommit på tanken själv) och den är bland det bästa jag har. Stort pluss för mitt fina rosalila fodral i läderNu blev jag så inspirerad att jag spontanshoppade en till mig själv. För det är jag värd.