Läskigt för hästen att åka bak o fram

MagicaDeHex

Trådstartare
Nu när mitt släp är på lagning så ska vi hyra en liten hästbuss.
I denna hästbuss åker hästen baklänges. Detta har min häst aldrig gjort.

Vi har ingen möjlighet att provköra innan. Är det ngn som vet om hästar reagerar på detta att plötsligt åka baklänges:confused:

Sv: Läskigt för hästen att åka bak o fram

När man kör små föl lösa i transporten brukar de välja att stå baklänges. De står nog till och med bättre åt det hållet. Jag tror inte din häst kommer reagera speciellt på omväxlingen.

De allra flesta hästarna brukar enbart reagera positivt på att åka baklänges. :)

Ok, tAck för svar. Jag vart lite fundersam nämligen,just med tanke på att han alltid bara åkt framåt:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Freazer
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
588
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 838
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama