Laserbehandling.

F

Falskhet_

Vad har ni för erfarenhet med laserbehandling?

Har ett sto som är väldigt stel i höger sida och det är henne "dåliga" sida, min tränare säger att hon kan ha muskelknutor eller liknande. Vi funderar med laserbehandling. Är det ett bra behandlingsätt ? Vad går de igenom och hur fungerar det? All information tar jag tacksam emot.

Sv: Laserbehandling.

Min häst har behandlats med laser vid flera tillfäkken i kombination med massage, akupunktur mm. Jag tycker att det har funkat bra. Även mitt trasiga knä är laserbehandlat och det har aldrig funkat så bra som efter den behandlingen.

Jag märkte verkligen INGENTING efter att min häst blev laserbehandlad. Då är hon ändå van att ta emot behandling.

Det som har gett resultat på henne är massage och kiropraktik.

Akupunktur hände inte heller något på henne, men det berodde nog mest på den som utförde det första gången å andra gången pga att hon var så uppstressad.

Men det är ju olika på olika individer, så det enda du kan göra är att testa och se hur just din häst reagerar!

Bara positivt, känner en som håller på med det och hon använder det upptill massage. Det verkar vara jättebra på lite av varje. Värt att prova tycker jag.

Jag älskar laser! Jag har arbetat i ett stall där vi använde mycket laser. Har behandlat ca ett 20-tal hästar plus mitt egna höger knä som under ett par års tid envisades med att hoppa ur led när man minst anade det. Jag har inte träffat på en häst hittills som inte fått positiva reaktioner av det. Jag lärde mig använda maskinen själv av min arbetsgivare plus att vi hade en ute som arbetade med det som lärde oss lite till. Det kan ju låta lite vanskligt att köra med en maskin utan utbildning, men vi var noga med att börja felsöka på väldigt låga frekvenser och framförallt: lyssna på hästarna. Hade jag råd skulle jag gärna köpa en egen maskin.

min häst måste vara den enda som det inte hände ett dugg med :crazy:
hade önskat ATT det gjorde det..

Vilka frekvenser körde de med? Den erfarenhet jag har är att ibland (dock ytterst sällan) kan man få dra upp frekvensen ett snäpp för att hästen ska visa en reaktion, detta har jag dock bara gjort om man vet "att där ska det vara något". Men alla maskiner, och hästar, är ju olika, som du skriver.

hon som gjorde på min häst är mkt duktig och uppskattad + hade dyyyyyr laserapparat, så jag antar (och tror absolut) att hon vet vad hon gör... och hon hittade ju massa saker som hon behandlade, så jag är väldigt förvånad att jag inte kände ett skvatt...

när kiropraktorn var ute så kände jag direkt att något hade hänt! (till det bättre)...

samma när jag själv masserar, det ger resultat...

skulle vilja testa laser på min egen rygg för att veta hur det känns efteråt!

Lasern kan ju verka lite bedövande/smärtstillande, kanske har något med det att göra? Lasermaskiner är dyra... Den vi hade kostade närmre 50 000:-, och den var ändå inte så jätte ny. Oavsett är det ju inte kul när man lägger ut pengar på behandlingar och man inte får något resultat, men det är ju bra att du (hästen) får resultat av övriga behandlingar!:)
Är så skönt att köra med, det liksom sticker och pirrar och är varmt. Efteråt känns det lite bedövat och jag iaf blir lite trött, ungefär samma känsla som Back on Track och naprapatbehandlingar ger mig.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 335
Senast: Efwa
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
391
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka