Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte ens läsa kanji så det vore svårt att läsa upp å ner.Ja, personligen har jag stora svårigheter att läsa japanska upp och ned, i alla fall.
Jag skulle troligtvis inte ens veta om texten var upp och ned eller inte, en gång.Jag kan inte ens läsa kanji så det vore svårt att läsa upp å ner.
Om jag inte missminner mig så skriver de uppifrån och ned. Bilden är förvisso på kinesisk skrift, men ändå. Skulle aldrig kunna läsa det upp å ner ändå.Jag skulle troligtvis inte ens veta om texten var upp och ned eller inte, en gång.
Är det bara jag som vände upp och ner på skärmen? Inga problem att läsa här; var bara att ställa in sig på nya läget, sen flöt det på.Läser ni utan svårighet upp och ned (alltså inte stående på huvudet utan i en text som är på fel håll)?
Är det bara jag som vände upp och ner på skärmen? Inga problem att läsa här; var bara att ställa in sig på nya läget, sen flöt det på.
Alltså, där känns ju inte läsandet som problemet, utan att samtidigt ha koll på var man går, tänker jag?Hur är det med att gå och läsa samtidigt då?
Det har jag stött på folk som blivit våldsamt förbluffade av.
Läser ni utan svårighet upp och ned (alltså inte stående på huvudet utan i en text som är på fel håll)?
Jag trodde att det var en självklarhet, men efter att ha hört min annars mycket kvicke och på många sätt begåvade och högintelligente partner knacka sig igenom en rubrik i DN med stor möda, bara för att den var upp och ned, blev jag nyfiken.
Hur är det för er?
Jag vet en kvinna som förr, när hon bodde på landet, brukade cykla och läsa. Hon var känd på bygden för det och allmänt ansedd som lite galenHur är det med att gå och läsa samtidigt då?
Det har jag stött på folk som blivit våldsamt förbluffade av.
Oj det var intressant. Har du någon aning om förklaringen till det?Jag kan göra det, med visst besvär givetvis. Min partner som har grav dyslexi läser bättre upp och ner. Han lärde sig det av sin lärare i grundskolan och det är tydligen inte ovanligt att de med dyslexi fungerar så.
Om man kommer till en punkt där de två inte längre är förenliga så är det väl läsandet man ska välja bort då, både för sin egen och för omgivningens skull. Då tänker jag att det är läsa jag inte kan, inte att det går bra att läsa men inte att orientera sig.Alltså, där känns ju inte läsandet som problemet, utan att samtidigt ha koll på var man går, tänker jag?
Fast de två är ju inte förenliga? Jag trodde det syftades till att rent fysiskt klara av att gå och läsa samtidigt. Att läsa och samtidigt ha full koll på omgivningen är ju inte möjligt rent fysiskt, om man behöver synen till att ha full koll (vilket i alla fall en seende person brukar behöva).Om man kommer till en punkt där de två inte längre är förenliga så är det väl läsandet man ska välja bort då, både för sin egen och för omgivningens skull. Då tänker jag att det är läsa jag inte kan, inte att det går bra att läsa men inte att orientera sig.