Sv: Las Vegas

min faffis e väll robert smith om han rider kalusha den e ju så snygg + e kusin me min häst =) annars e de vä rodrigo pessoa

Jag är så avunsjuk så jag nästan dör, en av mina "chefer" åkte till Las Vegas imorse för att vara domare i hoppfinalen.....
Dessutom beklagade han sig över hur jobbigt det skulle bli =(

*lånar knapp*

Jag hade hoppats på atrolf-görans häst hade hunnit bli frisk! men dock inte...

Lars Nieberg/Lucie. Den hästen är en dröm :love:! Men bara ihop med Lars :D!

toughcookie skrev:
Jag hoppas på Marcus Ehning om han är med

Ja, absolut! Man hoppas givetvis på Marcus också! Han rider störtskönt (Udda uttryck :D)! Hoppas på att han tar Gitania, hon är en riktig dröm :love:!

Lollan skrev:
M michaels beerbaum var väl jättfavorit, för hon skulle väl vara med?

Meredith är säkerligen stor favorit..
Jag hoppas dock att hon inte startar eller att det går mindre bra för henne!

Enligt min åsikt så skulle hon inte tävlat alls överhuvudtaget sedan de positiva dopingproven togs på Shutterfly.

Tycker det är helt åt skogen att hon får fortsätta tävla trots att hennes häst bevisligen vart dopad med lugnande medel.

Fegt av FEI och de andra att inte stänga av henne i väntan på domar och överklaganden!!!

Hon blev friad, så det fallet är avklarat nu.

Jag hejar lite på henne måste jag säga, tycker att Shutterfly är en så fantastisk häst och hon rider oftast jättebra också.

Jo.. hon blev ju friad

MEN

Jag tycker att det är helt åt skogen ändå!

Hur kan hon bli friad?
Hästen hade både A och B prov positiva med rester av lugnande medel.

Att Shutterfly är en hyfsat svår häst att rida, det kan vi ju alla se. Att den är lika svår att ha och göra med utanför banan, det vet man också. Så att den prepareras med lugnande för att bli mer lätthanterlig är ju ingen skräll precis.

I mina ögon borde hon fällts för doping, för hur det än är så har ju hästen haft förbjudet medel i kroppen och att då skylla på andra omständigheter/människor tycker jag är oacceptabelt!

Hon(och andra ryttare som rider på dopade hästar) har ansvaret för att just deras häst inte har förbjudna substanser i kroppen.

Nej, jag hoppas att det går dåligt för henne i alla fall!

Jo, jag tycker naturligtvis att det är förkastligt att dopa hästen också, men jag tycker fortfarande att det är en fantastisk häst. :love:

Fast nu när jag tittade på TV-sändningen så sa kommentatorerna att hon hade dopingåtalet hängande över sig. Men visst var det klart? B-provet hade kommit bort, eller någon liknande märklig förklaring, har jag för mig att jag läste någonstans.

md5krist skrev:
Fast nu när jag tittade på TV-sändningen så sa kommentatorerna att hon hade dopingåtalet hängande över sig. Men visst var det klart? B-provet hade kommit bort, eller någon liknande märklig förklaring, har jag för mig att jag läste någonstans.

Det var väl Cian O´Connors B prov som kom bort/blev stulet..
Merediths båda prov var ju positiva och hon ansåg sig vara oskyldig pga av att hon inget visste om det bland annat.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupen i hoppning från Stuttgart. En anrik, utmanande deltävling som alltid brukar locka de främsta ryttarna – med flera svenska...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Startfältet i den internationella hoppningen är komplett. Det är några nya ansikten och en rad publikfavoriter som kommer till Sweden...
Svar
0
· Visningar
39
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka