Sv: Las Vegas

Rolf-göran Bengtsson ska väl vara med?
eller är jag ute å cyklar..han e klart bäst isåfall.

Annars blir de väl nån Enhing el Pessoa.
Men hejar på Nick SKelton..

nej, rolf-göran ska inte vara med. mac kinley är väl inte helt igång efter en skada tror jag det var.. synd!

Shutterfly är ju en helt fantastisk häst, men jag vet inte om jag hejar så mycket på Meredith. Coloure Rubin är en otroligt fin häst och ryttaren är ju duktig. Men jag hejar nog mest på Jessica Kurten och Lund. Tycker de är så tuffa. Lund är ju bara så imponerande. Men jag har ingen aning om hur någon av dessa ryttare verkligen är, så jag kan ju bara säga efter vad jag sett på tv.

Min afavoriter är...
Rodrigo Pessoa-Baloubet :love:
Lars nieberg-Lucie
Meredith Michaels Beerbaum(stavas?)-Shutterfly
Marcus Ehning-Gitania

Hej!

Ja nu efter två omgångar ser det ju ljust ut för Meredith (tyvärr), jag håller helt klart på Nick Skelton!!! Härlig ryttare och en kanonfin häst, dessutom tycker jag att det är på tiden att England återigen får visa fram"hovarna" inom sporten!!

Meredith M Beerbaums "fall" är inte uppklarat ännu sa de på TV idag. FEI har friat henne men Tysklands ridsportförbund har ännu inte bestämt sig för att fria eller fälla. Jag hoppas att hon fälls. Sen tycker jag att det är helkorkat att de låtit henne fortsätta tävla i väntan på domen!!

F.E.I kunde inte fälla henne pga att Bprovet inte hade tagits med hennes tillstånd.
Det är ju fördjävligt att kunna dopa sin häst och sedan komma undan på en sådan skitsak!

Är det föresten bara jag som sitter och håller en liten tumme för att Pialotta ska riva? Det har inget med nuvarande ryttare att göra utan bara en kännsla av att Jan Tops inte förtjänar att ha en sån fin häst i stallet.....*bara liiiite bitter*

toughcookie skrev:
Är det föresten bara jag som sitter och håller en liten tumme för att Pialotta ska riva? Det har inget med nuvarande ryttare att göra utan bara en kännsla av att Jan Tops inte förtjänar att ha en sån fin häst i stallet.....*bara liiiite bitter*

Neeej, Pialotta är ju så fin. Så spänstig och smidig över hindrerna. Synd bara att inte Rolf-göran sitter på ryggen :angel: Och jag håller med dig, jan tops vill jag inte unna någon framgång :devil:

Annars tror jag Micheals-Beerbaum och Shutterfly vinner, ogillar att hon kan tävla men man måste erkänna att hästen hoppar grymt bra. Fast jag hoppas på Nick Skelton/Arko, Marcus Ehning/Gitania eller Rodrigo Pessoa/Baloubet Du Rouet.

Louelle skrev:
Meredith är säkerligen stor favorit..
Jag hoppas dock att hon inte startar eller att det går mindre bra för henne!

Enligt min åsikt så skulle hon inte tävlat alls överhuvudtaget sedan de positiva dopingproven togs på Shutterfly.

Tycker det är helt åt skogen att hon får fortsätta tävla trots att hennes häst bevisligen vart dopad med lugnande medel.

Fegt av FEI och de andra att inte stänga av henne i väntan på domar och överklaganden!!!

Jag hoppades absolut inte på henne. Blev megabesviken när hon vann. Tyckte hon skulle blivit dömd, känns sjukt att hon är med och vinner en massa nu. När man börjar dopa hästarna är det bara rent djurplågeri, enligt mig. Nu har ju hela Beerbaum blivit anklagade. Så förtroendet har väl iallafall börjat dala för dem...

jag blev åxå sjukt besviken...hoppades verkligen att hon skulle riva så michael whitaker skulle vinna istället

Ja, jag hoppades också att Michael Whitaker skulle vinna. Det hade han verkligen varit värd, gillar Whitaker-bröderna :bow: Fast tvåa är ju inte sååååå dumt heller

Ziri skrev:
Jag hoppades absolut inte på henne. Blev megabesviken när hon vann. Tyckte hon skulle blivit dömd, känns sjukt att hon är med och vinner en massa nu. När man börjar dopa hästarna är det bara rent djurplågeri, enligt mig. Nu har ju hela Beerbaum blivit anklagade. Så förtroendet har väl iallafall börjat dala för dem...

I Ludgers fall var det ju bara en muggsalva, så det tycker jag inte är så mycket att orda om. Han erkände ju direkt. Merediths fall är mer tveksamt...

Jag hoppades på Lars och Lucie, men även solen har ju sina fläckar som det heter.

Näe, Tops är verkligen ingen favorit. Jag hejar inte på Pia-Lotta förrens Roffe sitter hennes rygg igen...

:devil: Nä, det är ju därför man hoppas att hon ska gå riktigt illa så att Roffe får tillbaka henne!! :devil:
Inte alls partisk :angel:

Det hade varit roligt om Michael hade tagit hem det.
Han är en trevlig gammal veteran, och med en ruskigt bra häst, Portofino, som bla blev "Leading Showjumper of the Year" på "The Horse of the year show" förra året och vann en GP i Tampa i år.

Däremot är Steve Guedart, som rider PiaLotta numera, en väldigt skicklig (och ung) ryttare med mycket känsla, som i alla fall jag håller tummarna för. Att jobba hos Jan Tops ger faktiskt en hel del, han kommer bli riktigt farlig om några år.

Meredith är även hon en skicklig ryttare och Shutterfly är en otrolig häst. Att hästen är dopad tvivlar jag på, det är lätt hänt att någon häst varit behandlad, och att även Shutterfly fått i sig spår av dopingklassade ämnen eller vad som helst. En dopad häst presterar inte så bra som Shutterfly gör - om och om igen.

Håller helt med om att det säkert var ett misstag med dopingen...
Är jätteglad att meredith vann!!!! Tycker hon är jätteduktig!
HÄFTIGT och kul att en tjej vann :)
Gillar USAryttare med och hon är ju det i grunden =)
Shutterfly är en kanonhäst!!!

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupen i hoppning från Stuttgart. En anrik, utmanande deltävling som alltid brukar locka de främsta ryttarna – med flera svenska...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Startfältet i den internationella hoppningen är komplett. Det är några nya ansikten och en rad publikfavoriter som kommer till Sweden...
Svar
0
· Visningar
39
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka