Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lärde det från när han satt vid foten. Tog ett steg framåt så att han reste sig, samtidigt sa jag stå. Upprepade, tog mindre och minde steg, på slutet knyckte jag bara lite framåt och han ställde sig instinktivt redo att gå framåt. Tillslut räckte ordet stå
Kruxet jag hade i början var, att han satte sig så fort jag stannade. Det VILL jag ju att han normalt ska göra, men behövde hitta en skillnad på det stannandet och stå-stannandet. Jag gjorde stannande/stå ganska övertydligt, teatraliskt, inte som ett vanligt stopp. Jag liksom "frös" mitt i steget, i en lite konstig position (ja, det såg nog hysteriskt komiskt ut) så han hajjade till och bara stod istället för att sätta sig. Sen nästan kröööp jag iväg med långsamma steg, väääänta, och så sakta tillbaka igen. Det tog inte lång tid förrän han fattade vad det gick ut på.
Åh, detta ska jag testa! Har haft och har fortfarande jätteproblem med att lära in "stå", alltså inte ställande under gång utan just resa sig från sittande/liggande till stående. Jag har en liten hund och då blir det att jag liksom tornar upp mig ovanför honom när jag böjer mig ner och han ska dutta på handen och liknande, och har jag väl fått upp honom i stående så händer det lika ofta att han sätter sig ner igen när han ska titta uppåt för att se vad jag håller på med. Men det här känns som att det borde funka!