Längtar...

Maira

Trådstartare
...nåt otroligt efter att ha hund igen. Men rent praktiskt funkar det inte pga av jobbet, heltid-dagtid osv.

Men... tror ni att man skulle kunna bli hundmatte, fast tvärtom, tex nån som behöver hjälp, em, kväll, helg osv?

Eller har ni andra ideer om hur man skulle kunna bli med hund lite då och då?

Sv: Längtar...

Är i samma sits jag också (fast jag har inte haft hund tidigare iof, men ändå).
Jag satte, idag faktiskt, upp en lapp på lokala ICA om hjälp med hundpromenad :)
Är iof hemma hela dagarna nästan då jag studerar, men kan ändå inte skaffa hund då jag inte vet hur det blir när jag är klar till sommaren...
Jag vill bara ha en kompis så man kommer ut och verkligen gör något, inte bara sitter inne med plugget!

Så ja, mitt tips är väl att sätta ut annons lite här och där, jag har en på nätet också men den har inte gett några svar dock, men så bor jag på liten ort också så...

Hoppas du hittar någon vovvis! :laugh:

Framförallt på helger kan det säkert finnas folk som vill ha hjälp, men som sagt var, sätt upp lite annonser och se om du får napp :)
Kanske har du någon bruksklubb i närheten? De kanske vill ha hjälp med något som du kan hjälpa till med utan att ha hund. Även om det kanske inte blir något "jättehundigt" att göra då så får du ju vara lite mer kring hundar och får mer människor att prata hund med och så kanske någon där vill ha hundvakt vid något tillfälle där du kan osv? Vet att många aldrig skulle sätta sig och kolla annonser om de tex behöver hjälp bara en helg, för är det så kort tid det rör sig om så kollar man bland vänner och bekanta.

Det kanske är någon som är gammal eller så som tycker att det vore skönt om någon annan tog kvällspromenaden ibland? Eller någon som ska resa bort över helgen och behöver hundvakt. Sätt upp lappar i affärerna och se om du får napp!

Kolla om Du har något bra hunddagis i närheten som har en ledig plats, så kanske Du kan skaffa hund trots jobbet?

Tycker det är en bra ide, jag skulle själv nappat om någon ville ta ut en av mina hundar. Slipper jag ha dåligt samvete och kan ägna mig helt och hållet åt den andra. Sen finns det ju faktiskt de som jobbar obekväma arbetstider, passade en hund för ett tag sen vars matte jobbade natt så blev från kvällen till morgonen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 127
Senast: hastflicka
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 331
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 355
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka