Långhårig hund i snö

N

naturElle

Jag var ute i snön idag med vovvarna (min o föräldrarnas). Så här kul är det att ha lång päls i snön! Hmmm... :D

PICT0005.jpg

Svårt att gå kanske? Jaja dom fäller iaf inte... :p

PICT0006.jpg

Min vovve är iaf mer lättskött.

PICT0009.jpg

:D

Sv: Långhårig hund i snö

Såg ju ju7st kul ut att få in en snögubbe i huset sen ;)

Som ägare till en dvärgschnauzer med likadana bekymmer säger jag bara HÅRTORK ! ¨Min hund älskar att bli blåst av hårtorken och sedan är det bara att torka upp pölen på golvet.

Känner igen dom där snöbollsbenen :smirk:
Vovven fick såna jämt för han älskar att hoppa i snön,sen blev han tokig på att allt fastande och stannade varannan meter för att gnaga loss snön,sen blev det badning och torka hund varje gång man kom hem.

Tillslut blev jag less på att upprepa den där proceduren efter varje promenad och rakade av all päls :cool:
Vovven får täcke istället och nu är både han och jag nöjda!

Jag spolade av honom med varmt vatten inne i duschen. Var smidigt o gick ganska fort! Visserligen inte lika smidigt som att bara torka av min egen hunds tassar o sedan släppa in henne... :angel: :D

*knapplån*

Jag funderade på om balsam skulle göra saken lättare?
Är nybliven ägare till springer spaniel med massor av snöklumpar :p ovan vid problemet... :crazy: hörde att man kunde smörja idomin mellan tårna så att det inte skulle fastna så mycket där, därför jag kom att tänka på balsam...
Köpte en glestandad stålkam som faktiskt tar bort klumparna ganska bra iaf :idea:

Jag tänkte samma tanke! :idea: Tänkte först på olja av nåt slag men kom på att det kanske är svårare att få bort sen o inte så kul att få i soffan... Men balsam kan man ju lätt spola ur sen! Ska prova imorgon!

Vaddå "föräldrarnas"?????? :mad: han e f*n MIN hund!!!!!!
Och det e inte alls jobbigt!

Yeah yeah... :smirk: Det är FAMILJENS hund då... o ljug inte, du tycker visst att det är jobbigt! :D

Söt hund, men :devil: det där var väl inget ! :angel:
54b0.jpg

Har för övrigt testat även pälsglans som finns till hästar, men är det tösnö så hjälper inte det heller.

Jaaajaaaa! familjens men jag står som ägare på papperna! :P
lite jobbigt e det, men det är värre med lera, då blir han skitig. det blir han inte av snön. Och att skölja av det med varmt vatten i duschen funkar fint!

Pälsglans ja! Det har jag juh hemma redan.. hade inte behövt köpa speciellt till vovve ;) Testade igårkväll med balsam, tyckte att det hjälpte lite iaf :)

Skulle inte du komma förbi nått förresten? Sadeln har jag hemma tills vi åker till sthlm i trettonhelgen, så du vet :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 771
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 090
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 222
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama