Långdragen, "mild" öroninflammation

Araminta

Trådstartare
Jag fick väldigt ont i örat i måndagskväll. Har varit jätteförkyld under helgen och kände även igen smärtan som öroninflammation. Planen var att ta sig till VC morgonen därpå men då smärtan släppt helt då jag vaknade blev det inte av.

Nu har jag gått med lock för örat sedan dess. Ont gör det bara när bihålorna kläggar ihop (förkylningen hänger i) eller när jag skakar på huvudet kraftigt. I övrigt kan jag känna ett visst tryck i örat men ingen direkt smärta.

Det som slog mig nu var om det kan vara farligt att gå med öroninflammation en längre tid? Det är så milda symptom så det känns avigt att söka vård för det, samtidigt så misstänker jag att man inte ska gå runt med sånt här för länge. Hur lång tid är det normalt att en öroninflammation håller i sig?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 216
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Ja man säger ju att man ska trilla av 100 gånger och nu har jag trillat av min 6:e och jag landat med ryggen först. Hästen blev rädd när...
2
Svar
31
· Visningar
6 658
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp