långdistansare?

S

sanni

När jag träningsrider blir det ca 1,5 mil-2,5 mil, jag siktar ju på 50km rundor. Men hur långt träningsrider man om man är på 120-160km klasser? Och hur ofta..vilken kondis befinner ni er själva i, hur mycket träning lägger ni på er själva?
kul att veta!!:banana:

Sv: långdistansare?

sanni skrev:
När jag träningsrider blir det ca 1,5 mil-2,5 mil, jag siktar ju på 50km rundor. Men hur långt träningsrider man om man är på 120-160km klasser? Och hur ofta..vilken kondis befinner ni er själva i, hur mycket träning lägger ni på er själva?
kul att veta!!:banana:

Nu var det ett tag sedan jag hade en häst på 120 km, men då red jag inte träning mer än 50 km - med grind hemma i mitten. Har aldrig ridit längre på träning utan veterinär (förutom långritt då). Jag tränade inte då något extra med den egna konditonen, men hade två hästar igång. Det räckte väl ok. Fast jag skulle inte göra om det. Är nu mer igång själv med att träna styrka och flåset. Har en sexåring nu som är ny för mig för i år, så det blir nog inte mer än femmor i år.

Jag har även ridit femmor på hemmaplan på grön häst och låtit första tävlingen vara en åtta.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 041
Senast: Pilot
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 943
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 612
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka